Jolines vagn!

Publicerat 2011-09-13 23:20:10 | i kategori Vardag

Alltså den här dagen startade inte riktigt som planerat, och den fortsatte inte bättre heller.. Men den slutade iaf på rätt sätt. Vi var uppe kl 05.15 för att skjutsa T till jobbet(så jag hade bil hela dagen). Min plan var ju då att vi skulel somna om vid 07 ca. Men nää så blev det ju inte, tror klockan var närmre 09 när Joline slog igen sina 2 igen! Sen sov vi till 11.30 typ ;o) Så redan då var planeringen ur fas. Men vi gjorde oss iordning för att åka till stan för lite ärenden, bl a hämta ut Jolines vagn! Och när vi var klara med det skulle vi till Linda och umgås.

Men vagnen, hallå så arg jag blir. Väl inne på brio/lekia så lämnar jag tillbaka lånevagnen och dom kommer ut med den beställda scootern. Men fyfan så besviken jag blev. Tyget, det var inte alls som Emmaljungas tyger brukar vara. Emmaljunga har ju rejält och kraftigt tyg.. men inte den. Så jag tog med vagnen bort till de andra som stod ute i butiken och jämförde. Dessutom såg den inte ut som på hemsidan heller riktigt. Det var sån skillnad så jag fick ångest. När jag beställde vagnen hade dom inga tygprover och heller inget visnings ex i butik så det var en chansning(som jag inte trodde kunde bli så fel, det är ju Emmljunga).. Men jag sa vad jag tyckte till han som jobade där! Han svarade mig bara "ja fast nu har du ju beställt vagnen"... Jahopp där stod jag med en vagn som jag inte var de minsta nöjd över, som jag skulle betala för!? Sen gick han! Likaså jag. Jag var besviken på vagnen, och förbannad på hans bemötande så jag stod å vred mig en stund å sen gick jag!

Å vetnivad, jag tröttnade rejält. Vill dom inte ha nöjda kunder som kommer tillbaka eller? Vill dom inte att man ska gå därifrån å tycka om de varor man betalt för? Tydligen inte!
Dom krävde ingen handpenning av mig när dom beställde hem den från Emmaljunga, så jag anser absolut inte att jag då och där var tvungen att köpa den! Den var ju inte alls som väntat.

Så jag ringde babyproffsen i linköping och frågade dom om dom hade mitt andrahandsval i färg. Som var en av de rejälare i tyget för just den hade inte brio(men även om dom hade haft det så hade jag nog inte köpt den där). Babyproffsen hade precis fått hem EN sån så den åkte jag och hämtade DIREKT!

Nu är jag SUPERNÖJD, likaså Joline ;o)

 

Det blev lite mycket text där, usch å fy.. Men allvarligt..
Skulle ni köpt den andra vagnen(i den sits jag var)??

Postat av: Linda

Vagnen ä jättefiiin!! :)

Men hallå, fick du inte lämna tillbaka den första? Jag hade fan aaaldrig betalat för den, o absolut inte om jag inte ens lagt handpenning. Vilken idiot! :O



Puss <3

2011-09-14 @ 11:44:27
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: sandra, mamma till Loke

phaah!! vilken jävla service! ursäkta svärandet =/ jag hade sagt tillbaka att kunden har ALLTID rätt och ni borde vara rädda om era kunder, åså kanske du ska byta jobb eller gå charmkurs kanske???? jag hade blitt spritt galen arg. Man vill ju ändå inte lägga ut massa pengar på en vagn man absolut inte är nöjd med ju =( ang. vagnar igen! =) ja vi tror eftersom båda kottarna kommer gå till dagis sen så blir det nog nån kombivagn med ståbräda till, å ibörjan bärsele( underbar uppfinning!). känns lite trevligare för Loke att stå mittemot sitt syskon än sufflet i ansiktet/som vy =P men jag ska nog undersöka saken lite mer. fanken så klurigt tycker jag!! haha =P jamen som du sa så sitter små barn sååå bra i en emmaljunga, iom att dom kan se ut bättre(lägre kanter osv) jag skulle helst vilja undvika att byta vagn ofta, känns skönt åxå med en å samma vagn. Förresten, när tänkte ni låta Joline sova i en junior/barn säng? Vi funderar att ge Loke det när han fyller 2(kul å se hans min när han vaknar å det står en inslagen säng i v-rummet med bil-lakan på ^^) men kanske är det för tidigt?? Dock börjar ryggen ta stryk å ischias börjar dyka upp nu å min pojk väger endå 15,5 kg(!) =)

2011-09-14 @ 13:43:34
URL: http://loketok.blogg.se/
Postat av: Fiii

Men Fy vad dåligt av dom!! Helt rätt av dej att gå1 skulle jag med gjort!



kram

2011-09-14 @ 19:19:29
URL: http://fiiiwiii.blogg.se/
Postat av: Monica - snart 2 barnsmamma

Vad fin vagnen är. Nä jag skulle inte heller köpa den första vagnen om den inte motsvara mina förväntnigar, de är ju inte billiga vagnar..

2011-09-15 @ 09:31:17
URL: http://minabusungar.blogspot.com
Postat av: caroline

haha lämnade du kvar vagnen i affären?? =D

2011-09-15 @ 10:25:27
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag köpte min emmaljunga på lekia/brio och gick och vankade av och an innan jag tillslsut fick gå och be karln om hjälp. Men då kunde han inte hjälpa mig och hänvisade mig snabbt till en av kvinnorna. Hon var jättebra.

Jag hade nig inte heller köpt vagnen i din sits.

2011-09-15 @ 21:38:53
Postat av: Ida

Vilken färg var det förresten? Så man vet vad man inte ska satsa på ;)

2011-09-15 @ 21:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: