Veckan som gått (big hole och 25+3)

Publicerat 2011-10-15 21:53:39 | i kategori Vardag

Det är dags va? hehe.. Jag blir lite lat på datorfronten emellanåt.. Sitter mest med mobilen och surfar, och via den funkar det ju inte att blogga mer än smsinlägg.. å dem gillar jag inte! Nån som vet om blogg.se har nån app för android?

Jaja just nu sitter jag vid datorn iallafall.. ;o)
Och jag skulle ju allra minst ha vart aktiv varje söndag med att gravidblogga, förra söndagen gick jag in i vecka 26 och idag har jag gått 26 fulla veckor och går in i vecka 27 imorgon. Så imorgon ska jag väl orka med att blogga lite igen också för nu har vi ju vart på ett bm besök också.

Veckan gick fort.. tandvärk, tandvärk, barnvagnen är bokad å klar, vart ute och fart runt, kalas hos Annelie, Kalas för Jolines kusiner, bm besök.. and so on!


v 25+3 i onsdags!

Imorgon blir det mer gravidbloggning ;o)

Jag har haft hemsk tandvärk i veckan, hujedamej..Jag grät som ett litet barn när jag vaknade i fredags..och hade så svårt att få ro till att sätta mig å leta journummer medans värken var som värst!
Tandläkarens slutliga ord var BIG HOLE(many times under besöket) haha..
Inte konstigt om jag haft ont eftersom det var öppet in till nerverna(en större tuggtand) efter att tanden fallit isär. Så 2 alternativ kvarstod efter bilderna tagits. dra ut eller rotfylla!? och dra ut var inget alternativ även fast hon då inte nämnt priserna. 
Så vi påbörjade en rotfyllning utan vidare. DET kan jag säga, gör jag aldrig om(eftersom jag nu kommer sköta tandläkarebesöken med 1 års mellanrum jämt efter att mina tänder är fixade).. 2 besök kvarstår för den här fyllningen och sedan 2 enkla lagningar. Men det värsta är över(att dra ut självaste nerverna).. Eller som dom faktiskt fick göra på mig. Lura mig att dem behövde lägga mer bedövning fast dom i själva verket gick in med en otäck sak å SPRÄNGDE nerverna. för dom var helt friska. Bara att man inte kan lägga en lagning direkt på en helt öppen tand.

Ganska amazing faktiskt att en så liten pryl som en tandnerv(fick se den) kan fälla en 2 meters man på 150kg!
Innan jag såg nerven så beskrev hon den som en "liten fläskfile" haha då blev jag tvungen att få se.. Och nää det såg ju inte ut som nån fläskfilé haha! crazy kärring ;o) Men världens raraste!

Postat av: FruOlsson ♥ MammaTillTre

Amen fy o fan va ont! jag dör nästan lite nu när jag läser ju :P Stackare! :(

Känns bättre nu iaf???



Puss <3

2011-10-16 @ 10:33:46
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ingen app än vad jag vet. Dock kan du visst blogga :) du trycker bara på ändra redigerare under när du skriver ditt inlägg :) då funkar det :) kram

2011-10-16 @ 19:37:08
URL: http://angelicasandberg.se/blogg
Postat av: angelica

nej det är klart :(



fina magen..

ska vi ta o plåta runt vecka 30? eller hur länge vill du vänta :)

KRAM

2011-10-16 @ 20:28:19
URL: http://angelicasandberg.se/Blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: