VECKA 29 ! (och "vecka 29 besök" hos bm)

Publicerat 2011-11-01 23:31:15 | i kategori Andra graviditeten

Attans så fort det går och attans så rätt jag hade ;o)
Idag var det dags för "vecka 29 besök" hos barnmorskan. Och jag gissade ju för en veckasen att bäsen sjunkit ner.. å visst var det så! Samma med Joline i magen denna vecka. Känslan och rörelserna i magen var helt annorlunda från innan så jag var nästan säker.

Allt(nästan allt) såg bra ut.
Det enda som inte var som det skulle var la att jag troligen åkt på en uvi. Om jag är förvånad? Neeej!
Men jag har inte kännt av det, men det var vanligt sa dom! Och jag har ju ganska lätt för att få uvi och hade det även under Jolines graviditet(samt det hemska njurstensfallet).. Men det hoppas jag innerligt att jag slipper.. för det var 10 ggr värre än att föda barn!


28+0(i söndags).

Resultat av dagsens bm-besök:

Min vikt 70,5(+8kg sen inskrivningen).
Bebis hjärtljud 150.
SF mått 28-29cm.
Blodtryck 110/60.
Blodsocker/Glukos 8,2.
Hb/Järnvärde 121.

Vecka 32 och 35 besöken är bokade, och vi sa det idag att vi ska nog honna med vecka 39 besöket innan det är dags också ;o) Vi får väl se.

Postat av: Anonym

Gjorde du glukosbelastning nu i v29?

2011-11-02 @ 23:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: