10 - 11 veckor kvar!

Publicerat 2011-11-06 16:23:34 | i kategori Andra graviditeten

När det var ungefär lika lång tid kvar med Joline i magen så hade jag visst fyllt i denna lista här i bloggen, så jag gör det nu också ;)

Ålder: 23
Graviditetssymtom: Kissnödig ofta, humöret svajjar emellanåt, sura uppstötningar ibland.
Positivtgravtest i vecka: 5. 25 maj.
Då berättade jag för: MMS på stickan, till tobbe som var på jobbet!

Min barnmorska heter: Olika.
Vikt vid inskrivningen: 62,5. Nu i vecka 29 är det +8kg, alltså 70,5.
Vikt vid förlossningen: jaa de vet ja ju inte än, 3 månader kvar!

Mat jag är torsk på (favviscraving): Inget spec!
Mat som får mig att vilja kräkas: Inget!

Illamåendet började: Vecka 5.
Och slutade: Vecka 13 kanske.

Mina första mammakläder: Randigt linne h&m, gravidjeans h&m :oP
Min största modetabbe: ??

Första bebisprylen: Har ju endel kvar från J, men de första jag köpte till lillebror i magen var en bodysuit från ej sikke lej.

Då kände jag första sparken: v16+0 rörelser i magen, V17+6 SÅG jag sparkarna utanpå magen, och en vecka senare kunde Tobbe känna sparkarna med hanen på magen!

Bristningar?: Dem från förra graviditeten bara än så länge, men det blir nog fler ;)
Vi tror att bebisen i magen är: Efter förata UL i v 13 så fanns inga andra tankar än att det va en pojke! Jag var så säker. Sen efter ett tag velade jag lite men lutade ändå åt pojke. Och i vecka 20 fick vi det bekräftat att det är en pojke vi väntar ;)
Namn vi funderar på: Det håller vi för oss själva tills bäsen verkligen fått sitt namn!

Grejer som händer med min kropp: Såklart ökar jag lite i vikt, större bröst och mage :oP
Så motionerar jag: STÄDAR HEMMET OFTA och springer efter en 2 åring om dagarna ;)

Konstiga grejer jag gör under min graviditet: De vet jag inte om ja kan komma på nåt??
Konstiga kommentarer jag får höra: .....
Konstigaste bebisrådet: ?? Jag lyssnar på alla råd, men jag gör SOM JAG VILL ändå!

Värsta gravidminne: Måste nog vara illamåendet i början av graviditeten..
Bästa gravidminne: Måste nog vara alla rörelser ifrån bäsen som påminner mig hela tiden om hur lyckligt lottad jag är som får vara med om detta!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: