Planera smidigheten!

Publicerat 2011-01-14 00:30:46 | i kategori

Im alive.. jag står mitt uppe i all rensning bara! Jag vill ha bort allt skräp redan nu, varför ska vi spara på det in till sista dagen innan flytt för? Vi lär nog ha att göra då ändå! Och det är ju ändå bara tonvis med skräp som bara ligger i förråd, sånt som aldrig används och sånt som bara är skrärp. Tro mig, man kan tro vi är maniska samlare på allt. Idag körde jag iväg 7 säckar till tippen(passade på när jag ändå åkte eftersom volvon rymmer massor) och ändå syns det inte bland skräppåsarna att jag tog nåt därifrån, haha!
Men somagt bäst är nog att passa på att kasta skräp såhär när man ändå åker så man sedan slipper ha en heldag bara för att köra skräp. Vi lär nog ha att göra vid flytt ändå.
Jag vill att flytten ska bli så smidig som möjligt. planerad. (Tobbe är ju ur funktion varannan vecka så tiden rinner ju iväg fortare än man tror), han har ca 1 timmes vakentid hemma den veckan han jobbar och inget elakt menat men karln är inte mycket för att planera, haha. så den biten får jag sköta nu. Inte mig emot bara det blir smidigt i slutändan.
Så allt skräp väck nu de nämsta veckorna och sedan småpacka sådant man inte behöver och sedan sista dagarna packa det sista. Då behöver vi bara hyra ett stoooort släp i ett dygn och köra 2-3 vändor.
När vi flyttade hit så räckte 2 vändor? hur i helvete gick det till,? me tanke på all skit vi nu har. Inte kan vi samlat på oss allt detta på ett år?

Någon som behöver gåstol?
Blir det fler kids i den här familjen framöver så köps ny sån. Vi kan inte hålls å spara på allt. haha!

Och en sak till..Jag söker galgar från ikea, de här färgade till barn vetni? De finns inte kvar i lkpg´s ikea.
Vi har en uppsätning med 8 st. men behöver fler. vart kan man hitta dom, eller liknande?


Jaa jag är en strukturmänniska som gärna håller koll på att allt ligger där det ska tills nästa gång jag sa ha det, Nej jag är inte pedant, men jaa jag vill ha kontrollen!

Postat av: caroline

Jag är en riktig slängare. jag älskar att röja och kasta onödiga saker ;)



Hoppas de går bra för dig. Käämpe på ;) haha

2011-01-14 @ 13:02:48
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har en 50st galjar som du kan ta några av iaf.. hur många behövs?

2011-01-14 @ 13:52:03
URL: http://malinochwilma.blogg.se/
Postat av: emelie

jag behöver en gåstol.pris?

2011-01-15 @ 18:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: