1 mars!

Publicerat 2011-01-08 10:43:20 | i kategori

Vi var iväg till lägenheten och tittade, den var fin..Nästan som jag tänkte mig den. Dock blev vi lite lite smått, inte besvikna men alltså bilderna jag fick mailade till mig såg bättre ut. FAST det är ändå jättefint tycker jag. Det är annorlunda, eftersom det är övervåning/loft! Hur mysigt som helst och helt klart enklare boende än här så jag blev inte negativt inställd till att flytta dit bara för att bilderna ljög lite.

Jag kan tänka mig att det blev annorlunda att se lägenheten bara för att bilderna var fotade på kvällen med  lampor tända. Och vi var ju så inställda på att undervåningen skulle vara som den lägenheten vi hade förut. Det var den oxå, ganska exakt fast lite mer ihoptryckt, lite smalare vardagsrum. Men det är ju för att dom placerat en trapp mitt i lägenheten.

Tobbe blev lite klyven, han hade blivit positivt inställd till att flytta dygnet innan, men han vart oxå ställd av att lägenheten var lite mindre i vrummet. Men hon som bor där hade det verkligen övermöblerat oxå. Möbler och prylar precis överallt, och mattor som täckte hela golven nästan. vilket såklart får det att kännas mindre. Och vi har absolut inte ens i närheten av så mycket prylar. Här hemma nu har vi nog inte mer än en tavla på väggarna. haha!

Det blir nog flytt!
Jag har idag ringt våran nuvarande hyresvärd och frågat om vi får säga upp den från 8 dagar tillbaka(2 månaders uppsägning här) för att datumen ska passa med inflytt i nya! Det är ok.
Jag har att göra nu, rensa rensa, så jag var iväg igår och köpte en jädra massa sopsäckar. För våra förråd här är fyllda med bara skit. vart kommer alltifrån? varför sparar man på allt? Detta ska bli den första planerade flytten som inte blir i sista sekunden så man drar med sig allt skräp oxå. Börjar jag nu att greja så slipper jag stå med flyttstäd sista kvällen.
Förhoppningsvis ska vi inte flytta på många år sen!

1 mars..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: