Städning pågår!

Publicerat 2011-02-20 17:23:34 | i kategori

Jag sitter ner, och jag hade nästan glömt hur det kändes ;o) Jag har nämligen grovstädat köket idag, och av det lärde jag mig att man kanske bör göra det lite oftare, usch! Ni vet sånt där tråkigt som bakom, under och över. Jaja nu är det gjort och jag behöver röra på fläsket lite så det var dagens träning det. Joline har hjälp sin mamma galet mycket. Jag sa GALET. alltså.. Jag plockar i diskmaskinen och hon plockar ur den skitiga disken, jag torkar av skåp och lister och hon kladdar där direkt efteråt med banan, jag rensar i plastskåpet och ställer snyggt, hon river ut på det skitiga golvet som verkligen är skitigt nu efter städ bakom spis osv. Så vi har gjort städproceduren lite mer komplicerad idag men nu så är det bara golvet kvar, i köket! Sen resten..

Joline somnade nu i soffan, till pippi på tvn. Och hon får väl sova en liten stund. Det gör inget om hon är vaken lite längre ikväll för imorgon ska vi inte vara på dagis fören 9.30. och bara till 11.30. därimellan ska jag lämna henne 30 minuter också.  Så det blir en kort dag. men nog lärorik för oss alla. Hoppas hon inte bryr sig om att jag går iväg en stund.

Höll på att skriva att jag nog ska ta det lugnt resten av kvällen. Men känner jag mig själv rätt så kommer jag nog försöka packa lite mer och småstäda. Så skönt sen att ha mycket av allt klart när det är dags att bära och köra. Oc då helle rinte ha så otroligt mycket städ kvar.
Postat av: Marlene

Ja visst är det så! Man får hämta energi och kämparglöd genom sin lille guldklimp :)

2011-02-20 @ 18:55:33
URL: http://bymarlees.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag älskar verkligen de "kron-lyktorna" och de blir riktigt fina när man sprayar dem vita. Hade jag vetat att du ville ha hade jag gärna köpt och skickat :) De kostar 79:- inte så farligt.

2011-02-20 @ 21:08:49
URL: http://linchisblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: