VECKA 36! och "vecka 35 kontroll"

Publicerat 2011-12-19 19:48:21 | i kategori Andra graviditeten

Jodå hit tog vi oss också, inne i vecka 36 nu alltså. Det går fort även om det börjar bli tyngre att bära magen. Förra "vecka35" blev det ju inget bloggande om, kände att det inte fanns så mycket att skriva just då.. Jag vankar ju mest omkring här hemma och äter bricanyl var 6-8e timme och har tills nu hoppats han ska stanna inne, och han har lyssnat bra på det ;) Men nu känner jag att det är fritt fram när som.

Men hos barnmorskan har vi vart för "vecka 35 kontroll".
Hittills är min viktuppgång +10kg.
Och SF-måttet i tisdags "vecka 35" var 33-34cm. Precis som vecka 35 med Joline i magen!
mitt blodtryck 110/50.
Bebis hjärtljud 135-140.
Och han är fortfarnde lite lite ruckbar, men har sjunkit ytterligre(vilket vi knappt trodde var möjligt efter alla undersökningar på US).

Igår/inatt hade jag "mensvärk" och började genast fundera "är det nu det sätter igång!?" men idag har det ju avtagit.
Jaja de blir när det blir ;) Med joline i magen hade jag ju inte minsta känning innan det var dags så jag har svårt att läsa av småsaker som "mensvärk" osch annat som kan vara tecken på förlossningsstart. men jag skulle nog helt klart vilja ha en undersökning för att se läget efter 3 veckor med bricanyl, se om nåt mer har hänt.. Iom att jag fortfarande har SD fast inte alls som då jag blev inlagd.
Se om jag kanske ska ringa och be om en koll..

Idag i 35+1 är det alltså 33 dagar kvar till BF <3
Ganska exakt en månad alltså..

(Just nu i skrivande stund har jag en sammandragning som faktiskt samtidigt känns som mensvärk i nedre magen! hmm..)
Men nu ska vi baka pepparkakor.. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: