Tillväxtultraljud efter kaoset!

Publicerat 2011-12-01 18:32:41 | i kategori Andra graviditeten

Efter en myyycket skön natt i sin egen säng hemma har vi nu idag vart på tillväxt-ultraljud för att konstatera så allt är ok, ifall de blir för tidig födsel. Och lillebror i magen väger redan 2200g, vilket är lite över för denna vecka så jätteoroliga behöver vi inte vara. Och jag får fortsätta vara hemma med bricanyl för att undvika fler sammandragningar som kan påverka. happy! Men mycket vila är jag ordinerad.. Nu hoppas vi bara lillebror håller sig inne ett tag till :-)

Natten på special bb var hemsk för mig, kanske är jag larvig. Men han man ALDRIG vart ifrån sitt barn hemma så är det tusan inte lätt. Och så just det där med sjukhus, helt ensam på ett kalt rum.. Förvisso hade jag både dator och telefon med mig men ändå var tårarna framme nästan hela tiden :( men nu är jag glad igen som får vara hemma. Och aldrig har jag nog uppskattat att vara just hemma så mycket som nu! Tur är väl det eftersom jag bör hålla mig hemma och lugn ett tag!
Så om ni nu är några fler som vågar giss när lillebror kommer.. hehe gör det här!

Kram på er sålänge!
(jag ska fösöka hålla bloggen uppdaterad med vad som händer kring graviditeten, jag vet att ni är många nyfikna nu. Och i den mån jag kan/hinner och orkar så ;)

Postat av: Linda

Skönt att TUL visade bra. Men jag tycker allt att lillebror får lägga på sig lite till innan han kommer ut :) Hoppas du mår bra och att du tar det lugnt! Kramis

2011-12-01 @ 20:57:27
URL: http://linchisblogg.blogspot.com
Postat av: Monica - snart 2 barnsmamma

Skönt att allt ser bra ut och att du får vara hemma igen.. Förstår att natten var jobbig - speciellt och vara ifrån J, extra mycket när man själv inte är beredd på det och kan ställa in sig på och vara ifrån varandra på ett annat sätt.. Nu får vi hoppas lillebror stannar MINST en månad så han hamnar på rätt sida :D

2011-12-01 @ 21:47:39
URL: http://minabusungar.blogspot.com
Postat av: caroline

Skönt att allt e ok men hoppas han vill stanna inne ett par v till :)

2011-12-02 @ 21:47:33
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: Linda

Så du tror att lillebror snart vill komma ut. Ja jag är inne här och kikar flera gånger per dag för att se hur det är med dig. Det är ju skönt att han växer bra så han inte blir så liten ifall han väljer att titta ut snart. Hoppas ni har en mysig kväll och att du vilar mycket och tar det lugnt. Kram

2011-12-02 @ 23:43:30
URL: http://linchisblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: