Lördag!

Publicerat 2010-05-22 23:17:09 | i kategori

Lite mindre aktiv här.. det blir så med det här underbara vädret ute. Dessutom så uppskattas tiden att göra saker/vara ute osv MYCKET MER med lilla J. Faktiskt så blir det ju så :o) Vilket såklart bara är postitivt.
Den här dagen har vart RIKTIGT UNDERBAR.. Vi har vart ute mest hela dagen, både gjort nytta och slöat. Fast mest nytta tror ja, hehe!
Åkte och hämtade en gräsklippre vid middagstid, och Tobbe var inte sen med att dra igång den när vi kom hem vil jag lova.. Han svepte hela gräsmattan snabbt! Å medans han klippte gräs så tvättade jag och hängde tvätten UTE, samt damsög inne(medans Joline sov sin middagslur)..
Vi har vart så flitiga idag såå :o)

Framåt eftermiddagen/kvällen här så grillade vi flintastek, mumms! Och så kom Jolines farmor Marianne och "farfar" Mats hit på en kaffe, mycket trevligt! :o)

Jag har under dagarna SÅKLART fotat lite nu nr jag har en lånad kamera, men endel av bilderna har jag råkat fota utan minneskortet i kameran så dom får jag inte in i datorn än, har ingen sladd.. Men endel har jag iaf fotat med minneskortet i.. så såklart ska jag visa er lite från våra dagar! :o)



Igår var Jag och Joline till vadstena en sväng..för att köpa henne lite sommarkläder :o)
Vadstena är sååå himla fint sommartid!



Tshirt och bodysuit med korta ben i lila/rosa!



Precis hemkomna, och Tobbe igång med klipparn direkt..
Medans Jag och colaste-ungen-i-stan tog oss lite mat i magen!

Haha vi har ju nu köpt fruktdryck för att vara på den säkra sidan att Joline får i sig ordentligt med vätska nu när det är så varmt ute, tänkte ifall det lixom var godare än vatten.. Så bli blandar ut drycken med vatten för att det inte ska va för mycket så..
Oh herregud så hon dricker, vet inte om det är för att hon är just tösrtig eller om det är för att det var godare med fruktdryck, men men.. huvudsaken är att hon dricker mycket i den här värmen!
Bara hon inte ratar vatten sen(som till varje måltid).. hihi



Näääästan uppe på knäna(första bilden)!! men inte riktigt :oP



Äteer majskrok och inspekterar pappas skitiga grääääs fötter!! :oP



Fikardags/vilopaus från gräsklipp och städ :o)



Älskade sov i vagnen ca 3 timmar, trött i värmen!!
Du är såååå otroligt söt mammas älskade skitunge <3



Gräset klippt, och rabatterna rensade(av Tobbe igår)..

Hoppas på att kanske imorn få tag i sladden till kameran så jag kan lägga in dom andra bilderna..
Nu vart de ju mest bilder från dagen! Förutom de 3 första som va från igår..
Hade ju några bilder från Torsdags oxå när vi var ute och hoppade stutsmatta osv..

Nu ni mina kära vänner, ska jag ta ett glas cola sen sängen nästa tror jag!!

Inatt blir de INTE soffan, som tidigare natt; Totaldäckade igårkväll när jag låg och vänta på tvätten och sov hela natten där utan att vakna en enda gång.. kl 09 väckte Tobbe mig och sa att han va tvungen att åka och sa att Joline hade fått frukost!! haha.. jag fattade ingenting, men jag behövde den sovmorgonen mer än nåt annat..
När jag sen studsat upp ur soffan, så undrade jag vad J hade fått för frukost; GRÖT! svarade Tobbe, haha jag vart så full i skratt(hon brukar äta välling först på morgonen, och gröten brukar vara kvälls/eftermiddagsmålet)..
Men vad gör de!? Aaabsolut ngenting.. Både Tobbe och Joline var så nöjda (Joline som fått sin favvo gröt och Tobbe som hade gett henne mat) Blir ju oftast jag som gör det annars eftersom Tobbe jobbar.. Mina sötnosar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: