Underbara dag!

Publicerat 2010-05-19 23:22:11 | i kategori

Gókväll.. Jag måste börja med att säga vilken underbar dag. Trotts att det vart så kvavt ute så är det underbart att man kan gå ut utan att behöva pälsa på sig en massa.
Dagen började med nakenfis(Joline) på golvet, som alla morgonar numera. Och det pga av att hennes prickar gått över till att smälta ihop och ser numera ut som eksem.. Riktigt obehagligt! Och vi kan inte riktigt säga om det är pga det hon är extra gnällig eller om det beror på någon eventuell tand? SVÅRT!
Men imorgon ÄNTLIGEN ska vi på läkarbesöket hos bvc med Joline, och det är den vanliga rutinläkarkontrollen som görs vid 6 månader. och tills dess skulle vi se hur salvorna verkat, som vi fick med oss sist!

Jag hoppas dom verkligen ser nu att det här inte är bra och ger oss nåt annat eller gör något(vad vet jag inte) men nåt måste göras. stackars bumsan å se ut sådär och gnugga ansiket i kudden varje natt..(tror det kliar, men osäkra).. Hon har ju även börjat sova på mage, så det kan ju även vara gos på nytt sätt(istället för snutten när hon ligger på rygg och sover)..??

Vi satt förut och diskuterade detta med prickarna.. Det kan ju verkligen vara precis vad som helst; vädret, gräset, pälsen från hunden, tvättmedel(även fast vi har samma som alltid så kan hon ju nu börja reagera nu), eksem(jag vill inte säga att jag tror det för det finns inte en prick i ett endaste veck(vilket brukar vara vanligt) förutom halsen där hon är ganska mullig så det lixom aldrig får andas utan alla prickar är på alla öppna ytor, jaa å det kan ju även vara andra allrgier som mat, kläder..


Tänkte ta kort på prickarna och visa er imorgon..
Nu har jag i väntan på min kamera fått låna en kamera av Jenny :o)  TUUUUSEN TACK!
Så idag när vi var iväg och hade picknick vid vattnet i mjölby; Jag Annelie och lilla Jolanta så fotades det lite. Och guuuud så härligt det var att bara sitta och var en stund.. Annelie gjorde smarriga äggmackor som hon hade med sig, SMARR!! å så kaffe cola och kakor efter det!! :oP




Myyyyyyys!

 
Heeej heeej!


Smaka riskaka!

 
Flört ;oP

 
Vila på filten lite :o)

 
Åså tanka lite..(trodde att jag nästan skyddade mig från att vara med på bild)..


Nu ikväll har vi fixat lite smått i trädgården efter att J somnade vid 21, plockat bort skräp och rensat lite..
Nu behövs bara klippa lite gräs och trimma rint hus och träd!
Vilket är ett evigt underhåll, men att göra det första gången är ju iaf en bra början!
Men vi har ingen klippare!! hmm??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: