Vad fan var det jag sa!!!!!!

Publicerat 2010-06-25 21:56:33 | i kategori

Jag blir så himla arg på delar av sjukvården :o(

Det börjar med att dom igår (när jag haft ont i ett dygn) tveksamt tar in mig på en koll på vårdcentralen. Men just pga av att jag tidigare haft en halsböld så fick jag komma dit igår, annars tyckte dom inte det var tillräckligt akut. Men iaf, kom dit igår och dom sa att det inte syns några tecken på halsfluss ÄN, och nämnde heller inget om någon halsböld.. Bara invänta at halsflussen bryter ut tänkte jag då!

Men idag har smärtan bara blivit värre, och jag har haft svårare att prata så jag bestämde mig för att ringa in, som jag sa tidigare så fick jag en tid på jourcentralen nu ikväll. Där har jag nu vart, med svar att jag har en HALSBÖLD, som jag SÅKLART fick en dunderkur för DIREKT, en bredare behandling än penicilin tillochmed!
Men eftersom jag haft detta i 2 dygn nu så har den ju hunnit växa endel, så jag fick även en tid imorgon förmiddag för uppföljning. Så har det inte blivit bättre till då så måste den skäras upp.
Herregud kunde dom inte på vårdcentrale i bbg ha sett och talat om att det var en halsböld då??? Så hade det kanske gått snabbare att behandla. Eller iaf sett att det nog var en på g..
Fyyyfaaan!

Jag har inte mycket till övers för dom längre och jag funderar på att byta vårdcentral.

Ni kan ju tänka er vilken dunderkur det är jag fått om det redan imorgon förmiddag ska ha lagt sig lite!
Och då kanske ni oxå förstår att dessa haösbölder växer VÄLDIGT FORT! Så det var mer än tur att jag ringde idag.. KANSKE KANSKE klarar jag mig från att skära upp den!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: