Bad day!

Publicerat 2010-06-24 00:09:05 | i kategori

Ingen bra dag alls .. kasst humör och

... på bara en dag blev man snabbt jättesjuk, bläää!


Jag är sällan sjuk men när jag väl blir det så blir det REJÄLT, och fy fan vad jag mår skit just nu!
Halsfluss/halsböld eller urinvägsinfektion är det jag råkar ut för när jag blir dålig, och nu är det halsens tur.
Blir att ringa för kontroll och penicilin imorgon!
Det gör så oerhört ont i halsen, käken och hela huvet.. Och vad gör dessa ynka panodil då? INGENTING!!

Får jag ingen penicilin direkt då dööör jag!
Eller minst sagt blir riktigt förbannad, för dom försöker alltid skicka hem mig med svaret; att dom inte kan se att det är halsfluss än! Men JAG VET hur det känns att ha det och varje gång har jag åkt tillbaka en dag senare och visst haft halsfluss..

Bara man fått i sig första tableten av penicilin så känns allt bättre(inte för att den verkat för det händer ju inget på första dosen, utan för att man vet att det snart kommer kännas lite bättre) för jäklar vad penicilin gör susen!
Och att det snart ska kännas lite bättre e de enda man önskar när det gör såhär ont!

Förra gången jag vart sjuk med halsont så hade jag både halsfluss och en dum halsböld(2 årsen) och första gången med halsböld. Då var det extremt.
Då fick Tobbe nästan bära mig ner för trappor och uppför trappor för att på sena kvällen ta oss till jourcentralen. Och väl där ber dom mig tala om vad det är för fel, fast jag inte kan säga ett ljud, helt förstörd, 40graders feber och jaa helt väck ska dom ändå ha ur mig nåt.
Fick sen komma in(när Tobbe hade sagt vad det var för fel), och väl där höll dom på att nästan skicka hem mig utan medicin, men icke.. Penicilin skulle med hem och så blev det!

Likaså den här gången om dom får för sig att säga annat!

En sak till: Jag har alltid vart livrädd för att bli sjuk sen Joline kom till världen..
Lixom "hur ska jag ta hand om mitt barn när jag blir sjuk!?" (då jag vet att när jag väl blir det så BLIR jag det REJÄLT..

Uuusch det här är inget kul alls!
Hur ska jag kunna somna? och om jag lyckas somna, hur jäkla ont ska jag ha när jag vaknar igen?.. usch!

Postat av: Camilla

Det låter ju inte alls bra, din stackare :(. Förstår att det blir extra jobbigt att vara sjuk med en liten att ta hand om, inte minst för din egen skull. Krya på dig!

2010-06-24 @ 19:27:34
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Hoppas du blir frisk snart<3

2010-06-24 @ 21:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: