100 bullar!

Publicerat 2010-07-10 23:30:30 | i kategori

Våran båtresa blev inställd eftersom vädret varnade för åska och regn!
Och lite regn skulle ju inte skada för att friska upp luften!

Såhär startade våran dag 06.30 ;o)


De lilla hjärtegrynet jävlas med sin mamma när hon(jag) är som tröttast,
men det är väl bäst för henne att passa på när hon är som piggast ;oP
(som ni ser försökte jag ställa stolarna för, men det funka dåligt)


Vi(läs; jag) har även hunnit med bröd/bull bak idag, i värmen!
Jag satte igång när vi konstaterat att det var mycket svalare inne än ute och bestämt oss för att det fick bli en innedag, för att öppna dörren och kliva ut var som att få en käftsmäll. Kvavt, kladdigt, varmt och olidlligt.
Jag började baka vig 15 tiden och var klar vid 19 tiden när Jolines farmor och farfar Mats kom och hälsade på över en kaffe och bulle ;oP

 
Joline är med och bakar såklart ♥

 
Bulldegen färdigjäst(de 2 närmsta), den vita skålen är brödegen!
Lite trixigt att baka dubbel sats bullar och enkel sats bröd samtidigt,
men jag lyckades lösa allt alldeles själv ;oP

 
Kanelbullar och vaniljbullar! (endel av dom). 
Blev så himla myckte att jag behövde använda stolarna som bänk. 
Sammanlagt blev det 8 plåtar=100bullar(50/50 vanilj/kanel).

 
Det blev 2 påsar bröd oxå(20st).



Joline somnade såhär i värmen, då är man utslagen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: