Sömnig 2 månaders bebis!

Publicerat 2010-01-06 19:45:03 | i kategori Joline

Jooo idag har vi även skrivit upp varje gång Joline sovit och ätit för att se hur många timmar hon faktiskt sover.. Jag har ju tyckt att hon sover så mycket, just för att hon ändå sover 10 timmar varje natt och ändå sover himla mkt på dagarna!
Bvc säger att ca 15 timmar per dygn är vanligt vid 2 månader
(såklart olika bland alla barn, men ca)
Och hittils med dom 10 timmarna hon sov inatt så är det 14 timmar.. och nu sover hon igen! Så nu kan jag slappna av där.. det är ju ungefär vad bvc säger, om det är sista "gången/stunden" hon sover nu innan vi ska lägga oss för natten sen så blir de ju ganka exakt 15 timmar idag t o m!

Och äter gör hon var 3e,4e timme oxå! Så nu kan hönsmamman som kom fram där ett tag slappna av lite igen, hehe!




 Jag har dessutom lagt henne i sin säng under dagen när hon börjat bli trött(innan hon somnar) för att hon ska lära sig att somna in själv.. annars får man ju längre fram ALLTID FÖRVÄNTAS vara där både när hon somnar och när hon vaknar!
Anledningen till att jag börjat göra såhär är att hon alltid sover nattetid i våran säng! då är ju alltid vi där om hon vaknar till osv!
Bra för henne att veta att man kan somna om själv då oxå om man skulle vakna till..
För det kommer ju en dag då hon ska sova i sin säng nattetid oxå.. då underlättar det på alla vis om hon kan somna om själv!
Är man alltid där när hon somnar så förväntas man ju alltid vara där när hon vaknar oxå!




DET HAR FUNKAT KANONBRA!
Jag har hört henne i babyvakten vakna till flera ggr men somnar om igen utan vidare!
Vår duktiga lilla älskling!



Tavlorna som smyckar sovrumsfönstret!
Bara blommorna som fattas i krukorna, haha!
Vi är inte så duktiga på inhandlandet av sånt, bättring!!!
För blommor gör mycket!



Mer fint som smyckar sovrummet!

Kvar att fixa i sovrummet är VITA gardiner(just nu svarta) 
och det skulle bli så mkt finare med vitt säger hon som ÄLSKAR VITT!!!
Så så ska de bli :o)
Jag skulle mer än gärna vilja ha vardagsrumsmöblerna(bord, tv-bänk osv i vitt oxå)
men att nån gång få Tobbe att gå med på att byta är lönlöst!!

Jag tycker det är så fint med vita möbler, alltså där det vita har övertaget å sen färgstarka detaljer.. Kanske en limegrön matta mitt i allt, å då oxå limegröna kuddar i soffan och limegröna krukor i fönstret! :oP
hehe, ja ni förstår nog hur jag menar!
SÅ vill jag ha det!

Postat av: caroline

Jag var med sjukt hönsig där runt 2 månader, vet inte men det kanske de flasta är däromkring. Verkar så. Skrev med upp där ett tag men nu har vi ordnat rutiner så han äter och sover på samma tider varje dag men pga hans tidigare kolik så har han svårt att somna ensam inför nattsömnen så då får han oftast vaggas ... men den tiden kommer.. ja alltså när han somnar i sängen :)

2010-01-07 @ 11:41:31
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: