Godmorgon/-middag snart!

Publicerat 2010-01-05 11:28:34 | i kategori

Godmorgon!
Gissa om jag sovit gott :o) Joline väckte mig vid 9.30 genom att hon låg brevid och skrattade och jollrade!
Hur underbart är det inte att vakna och se det de första man gör!? Dessutom helt utvilad!
Joline har sovit sen 22 igårkväll.. Hon somnade på sin kudde på golvet i vardagsrummet sen bar vi upp henne när vi gick och la oss vid 23..
Hon sover alltså alltid jätteduktigt på nätterna och har alltid gjort, 8-10 timmar i sträck(förutom maten någon gång mellan 05-07).. men nu nästan 12 timmar :O jag är chockad, jag trodde hon skulle vakna tidigare idag! fast iofs vet jag ju inte om hon legat vaken tyst ett tag innan hon väckte mig!
Ska damen kanske börja va vaken mer på dagarna nu än innan :o) man kan ju hoppas de!

Vi har inte direkt försökt ge Joline RUTINER än så.. Vi hålls alltså inte med att trillskas med henne för att få henne att sova kl 21, har aldrig gjort.. utan hon tar sin natt när det är dags för henne.. Vilket i början kunde va allt mellan 22-01. numera har det automatiskt blivid runt 23..
Hon sover ju fortfarande ganska ofta men kortare stunder på dagarna(svårt att veta hur utvilad en 2 månaders bebis är efter all dags sömn) så därför är det ju hennes kropp som avgör när det är natt..
Nu säger jag inte att nåt annat är fel, utan såhär gör vi för det passar oss :o)



Gårdagen var kanonlugn!
Jag fick en släng av nåt konstigt vid middagen igår, mådde akut jätteilla och kände mig svag i kroppen.. Just då låg Joline och sov i vagnen så jag tog med henne upp till sängen istället för att försöka sova bort illamåendet.. och när jag vaknade efter 1,5 timme så va de borta.. jätteknepigt! vet inte alls va de va för nåt!
Kvällen fortsatte iaf lugnt sen.. Tobbe kom hem vid 19-tiden, då åt vi lite mat å sen fick Joline sig ett bad och efter det blev det soffan/golvet med Joline resten av kvällen!

Idag har jag tänkt att bege mig ut på en promenad med tösen! Det är ju så fint väder.. Fast nu kollade jag till på tempmätaren.. det är ju försjutton -17,7 grader ute.. hm får se hur de blir med promenaden! fy fasn va kallt! Får det verkligen va så kallt!? burr!


 Efter badet, trivs framför brasan med pappa!



Börjar bli en aningens trött kanske :oP



Lite kanske, men nej hon somnade inte där.. Ännu mer joller fortsatte det med!



Och såhär ser det ut här hemma just nu!
Joline tog sig sin första sovstund i babysittern på bordet!



Jag tänkte att jag skulle se till att göra om min blogg idag..
Får se om jag orkar sätta igång med det sen!

Ha en bra dag alla!

Postat av: Fiii - Vincents mamma

Vi har gjort precis som ni. Vincent har själv lagt sina rutiner och jag tror att dom små liven mår bra av de! =)

Hoppas allt är bra med er. skulle va skoj att träffas snart tycker jag! =)

Kramar

2010-01-05 @ 12:57:25
URL: http://fiiiwiii.blogg.se/
Postat av: Fiii - Vincents mamma

precis! =) Vincent är lika snäll han med =) lägger honom runt halv 10 så ligger han och jollrar ett tag och tittar på sin mobil sen somnar han =) är man bara lyhörd mot sina barn tror jag de mesta ganska enkelt faller på plats =)

men ska vi satsa på nästa vecka då? har lite att styra med här i veckan..

kram

2010-01-05 @ 14:10:02
URL: http://fiiiwiii.blogg.se/
Postat av: Malin

Japp kaninen är från Hm =) haha det finns så lite saker till de små så vi kommer ha allt likadant snart ;) annars är det för vi har såååå bra smak :P men kaninen var ju bara för söt som sagt :D

2010-01-06 @ 12:08:04
URL: http://malinochwilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: