Ännu en hel vecka! :o)

Publicerat 2010-02-24 02:22:23 | i kategori

Jaa då är det väl dags (egentligen för att sova) men blogga!
En vecka gick visst igen tills jag tog tag i det.. Jag har igen inte haft någon lust alls till bloggen..
Men nu så ska jag uppdatera lite här.. :o)

Först ska jag börja med att säga att Jolines kusin N...(?) föddes den 18/2 kl 14.39, allt gick bra och familjen är nu hemma och mår fint, dom blev kvar några dagar tills dom va på fötterna efter snitt och viktnedgång men nu är dom hemma och kan njuta av barnskrik å blöjbyten, hihi!

Dagarna går ju som hos er andra, utav bara farten, man hänger ju inte med.. och sen Joline kom till världen har jag verkligen märkt av det där som alla mamor pratade om "vart tar tiden vägen, dom växer för fort"
Herregud! säger jag bara. Min dotter är snart 4 månader! Älskade unde som nyss kom upp på mitt bröst!
MEN det händer så otroligt mycket kring Joline nu! Hon växer så det knakar, hon uppmärksammar saker mer, hon ser sin spegelbild och gapflinar så nappen alltid ramlar i golvet såfort man går förbi spegeln!
Hon FÖRSÖKER vända sig från rygg till mage genom att vika bak huvet så det ser ut som den lilla kroppen är av! Hon har lite smått börjat snurra runt(alltså inte rulla) på den plats hon ligger, några cm/dm förflyttar hon sig i säng och babygym! Hon har börjat med större nappar(+4månaders), hon har 2 ggr smakat annat än sin mammas mjölk!
Jaa ni ser ... listan kan bli lång! UNDERBART! (fast ibland tänker man ändå; stopp å väx)..
Men det är ju kul på ett helt annat sätt när de små "är med"..

Bilderna ... :oP  (tar dom iordning somvanligt)




 19 feb, fredags!
Provsitter, JAG var nyfiken på hur liten hon var till sittvagnen.. och det var hon ju! hehe..
Ett tag kvar iinnan det är dags!



19 feb, fredags!
Bus med pappa sin! <3



20 feb, lördags!



21 feb, söndags!



21 feb, söndags!



21 feb, söndags!



21 feb söndags!



22 feb, måndags!
Första smaken av annat än mammas mjölk..
Majspuré, å som ni ser så va de konstigt! det tjocknade i munnen på henne, och hon bara satt still med det i munnen sådär!! :oP hehe skrutt!



23 feb, tisdags, "tidigare idag"
Här ser ni hur hon ligger å vrider sig, antingen är det en början på ett sätt att försöka förflytta sig eller
så ser hon sig omkring, men sådär kan hon ligga länge å tjattra!!



23 feb, oxå tidigare idag!
Och så till smakis nr 2, BLÅBÄR!
De va väl lite bättre än majs.. här våga hon iaf göra miner och tillslut svälja!
Så nu har hon iaf fått testa lite.. nu lugnar vi nog oss med att smaka ett tag!
btw, vilken spikefrill :oP
Lik pappa men(läs; och) söt ändå(läs; oxåå)..
(annars får jag väl banne) haha.




Jolines matstols-dyna har nu hittat hem idag oxå!
Mailade en tjej som sydde upp den åt oss, efter att jag fick syn på en likadan grön som hon hade sytt upp!
vändbar - svart rosa!



(klickbar)




Och så en bild från kvällen, strax innan hon somnade vid 22.15!
Detta är de bästa pyjamaserna hon haft, bra mjuk kvalité och bra knäppning!
Billiga va dom mä.. 2pack för 75kr på hm(eftersom jag hade 50% på valfritt babyplagg).
 Ord. pris 149kr/2pack :oP



Nu ni..undrar jag, när klockan är 02.20 ... vad fan gör jag vaken ???
(filmklippen får bli imorn)
Natti natti..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: