BM besök "vecka 32kontroll"

Publicerat 2009-09-10 16:15:12 | i kategori Graviditet(Joline)

Är idag i vecka 32+0.. alltså första dagen på vecka 33 :o)
Tiden går för fort nu.. ibland kan de kännas segt kanske men mestadels så blir man chockad över vilken vecka man är i.. hehe!


Resultat efter första kontrollen "vecka 25"
Min vikt 67,5. (+ 7kilo sen inskrivningen)
Bebis hjärtljud 145.
sf 25cm.
blodtryck 120/65.
blodsocker/glukos 4,9.
hb/järnvärde 124. (behövde inte äta så mkt järn, men skulle ge´t en liten skjuts ett par veckor bara 1 tabl om dagen)



Resultat efter förra kontrollen "vecka 29"
Min vikt 68,9 (+ 8,4 kilo sen inskrivningen)
Bebis hjärtljud 140.
sf 29cm.
blodtryck 110/60.


Resultat idag "vecka 32"
Min vikt 69,8 (+ 9,3 kilo sen inskrivningen)
Bebis hjärtljud 140.
sf 31cm.
blodtryck 120/65.
blodsocker/glukos 7,0 (högt) drack festis precis innan. ooouups!
hb/järnvärde 106 (lågt, dags att äta mer järntabletter)


Fick även veta idag att Bebis är FIXERAD REDAN, Ej ruckbar alls! hehe, vad detta innebär vet jag inte riktigt, alltså om det skulle va närmre förlossningsdag eller så, om det lixom är större chans/risk att hon föds förtidigt?!? självklart vet jag vad det betyder(hon ligger där hon ska) och hur somhelst så är det ett steg närmre iaf... och jag kan släppa oron LITE MER nu för detta med att hon skulle ligga i SÄTE, alltså risken för kejsarsnitt är mindre.. å det tackar jag för :o)
Ganska rädd för tanken av kejsarsnitt. nu vet jag ju även att bebisar som är fixerade kan ta sig loss å vända på sig, men chansen/risken är så liten för de..

Nästa besök hos bm är "vecka 35 kontrollen" om 2-3 veckor :o)
Tänk om man inte ens hinner gå på den innan tösen är här.. gaaaah!
Och på måndag böörjar föräldragruppen som ska va 3 måndagar i rad..
Postat av: caroline :)

Att den är fixerad betyder inte att det är närmare förlossning, utan bara att den ligger kvar där tills förlossning. Att den åkt ner i beckenbotten en bit.

2009-09-10 @ 16:47:01
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Kev va också fixerad tiiiidigt, men det hjälpte ju inte, blev ju övertid iaf. ;) Men skönt för dig iaf o veta att hon antagligen ligger kvar där nu! =)



Saknar dig som faaan.... :(



Puss

2009-09-10 @ 21:35:05
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Malin, mamma till Alice & Lowe

Alice var också fixerad tidigt som fan!

fin mage du har!!

2009-09-12 @ 21:23:55
URL: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: