UVI igen :o(

Publicerat 2009-10-24 20:08:04 | i kategori

Då var vi hemma efter ännu en sväng till Jourcentralen!

Jag hade ju så fantastiskt ont igårkväll.. Först hela dagen kraftigare sammandragningar, vilket inte direkt var något problem med.. så ska det ju vara! men senare sen så började det göra så fruktansvärt ont när jag kissade!
Jag anade en UVI till.. men väntade lite för att se hur det artade sig! Kunde iaf somna och sovit gott inatt..
Vaknade imorse vid 10.00 då planen var att åka till lkpg med Tob och Emm. Efter nån timme vaken så kände jag att det började göra ont igen, och då började springet på toan! uuuuuuuusch säger jag bara!

Vi åkte iaf iväg.. Först förbi Tobbes mamma och lämnade min dun-jacka där (lånade torktummlarn)
TACK så mycket för hjälpen med den Marianne!
Sen for vi iaf till lkpg en sväng! köpte mig ett par mysbyxor SÅKLART.. så Tobbe får KANSKE ha sina ifred nu!
Mysbyxor är det enda jag använder nu.. Leggins har jag nästintill slutat med, det är så jobbigt att gå och dra upp dom hela tiden då dom åker ner under kulan!! Och jeans är uteslutet för ca 3 månadersen!! :oP

Efter lkpg svängde vi förbi T´s mamma igen.. Fikade lite och hämtade jackan :o)
Och då vart springet på toan VÄRRE.. och det gjorde sååå ont varje gång! Men det är omöjligt att låta bli att springa på toan när man känner sig kissnödig hela tiden så även fast det är bra att hålla sig så är det inte det lättaste!

När vi kom hem så bestämde jag mig för att ringa för att få komma och lämna urinprov.. Ringde förlossningen, och dom sa att eftersom att jag haft detta en gång innan under graviditeten så kunde dom kanske skicka ut recept utan att jag kom på kontroll.. men sen bestämde vi ändå att jag skulle till jourcentralen för kontroll..
Fick tid en timme efter och åkte direkt!

JAA det var en UVI igen! antibiotika blev det då det inte ska påverka fostret..sa dom! så nu sitter jag här hemma och har JÄTTEONT.. hoppas antibiotikan värkar snabbt.. Fick ju kväll och morgondos av dom direkt å så får jag hämta ut mer på apoteket.
Men vi kom precis på här nu att hur ska jag kunna hämta ut så jag har till imorn kväll?? dom skickade receptet elektroniskt enbart till apoteket i motala(torget) och det är väl inte öppet en söndag?! jag tänkte inte på de DÅ när hon sa det! utan var bara tacksam just då att jag fick snabb hjälp!
Får ringa dom imorn igen om det inte är öppet..


Nu ska jag ju inte ha UVIont utan VÄRKont.... fasn att man ska få detta nu! men snart med medicinen är det ju över!

Nu ta det luuuuugnt och äta godis och hoppas på värre sammandragningar och värkar!
Postat av: Anonym

Ville bara meddela att apoteket är öppet till kl 14 på söndagar.Men bara det vid torget då alltså.



Krya på dig

2009-10-24 @ 20:14:43
URL: http://ohhdooh.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jodå, det är öppet även söndagar men bara en kort stund. Stänger klockan 14 har jag för mig. Hoppas du blir bättre snart.

Krya på dig!

2009-10-24 @ 20:41:39
Postat av: julia och egon

tror dom har öppet en stund på söndagar!

2009-10-25 @ 07:34:31
URL: http://juliahansen.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Men stackars gumman =( <3

2009-10-25 @ 09:38:12
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: