Rutin-ultraljud !

Publicerat 2009-05-25 12:02:05 | i kategori Graviditet(Joline)

Gissa om jag är glad idag.. Våran prins/essa mår fint.. och de var huvudsaken! :o) vilken känsla det är!!
Allt de dom kunde se såg bra ut.. och jävlar vad h*n levde därinne, h*n sparka och vinka och jaa va knappt still en sekund! Jag var såå nervös innan, men såfort jag bara fick lägga mig ner där så slappna jag av lite.. och när jag fick se att hjärtat slog och hon kikat runt lite så frågade jag rakt ut om "man fick va lugn nu" hehe..

Som vissa säkert vet så va Linda med och de kändes skitbra.. :o) tack gumman..!! Och för dom som undrar varför inte Tobbe va med så va de för att han jobbar borta och hade inte möjlighet att följa med då han är på annan ort i sverige!
Men han ska oxå få va med sen när vi bokar i linköping för 3D...
Och föresten så fick jag en tid till för ultraljud om 3 veckor så jag mer exakt gått 20 nästan fulla då, för att ta en närmre titt på hjärtat.. lite tidigt än.. men hjärtat slog fint nu, så de va mer en närmre koll för att se mer så allt står rätt till..
Datumet för bf ändrades inte heller. 4e november är det som gäller!! :o)
v17 (16+4 idag)

Jag är så himla nöjd
, att allt såg bra ut som dom kunde se!! Wiiiie.
Vi frågade om dom kunde se kön, hehe.. men de va lite tidigt men vid nästa koll så skulle vi kolla närmre även på de.
Ska man bli bortskämd med ultraljud nu kanske?!?! hehe.. inte mig emot,.. ;o)
Jag tänker iaf efter detta besöket sluta oroa mig!!

Hon meddelade oxå att moderkakan ligger i framvägg vilket kan innebära att jag kanske snällt får vänta lite längre innan jag känner dessa buffar och sparkar som man längtar efter.. lite oroväckande kanske de kan bli men nej jag ska försöka att inte oroa mig! nu vet jag ju om det så då är det ju mycket lättare att tänka utan oro!

Bilder fick jag 4 stycken.. varav en blev så himla tydlig..



 Här står h*n på knäna med rumpan i vädret, huvudet vänt hitåt, vet inte om de syns här men på riktiga bilden så ser man ögonhålorna svagt.. Och handen ligger lite för ansiktet också!





Alla bilder är han vänd åt samma håll, står på knä typ.. fast tro inte han va still för de.. hehe





Här ser man hjärtat tydligt :o)





Här ser man också hjärtat och så är det en liten liten svart prick längre ner mot rumpan som hon sa va urinblåsan, h*n va tydligen lite kissnödig.. hehe..



Så nu nöjer jag mig och kan leva på dett bra länge, fast jaa klart jag längtar tills nästa ultraljud.. :o)
OM jag har skrivit han eller hon någonstans så är det av misstag, vi vet INTE än vad det är för kön!
Men de blir så lätt att man säger och skriver han eller hon!!
Så ni vet att vi inte vet.. hehe!!

Postat av: systeryster

åå vad mysigt :D

hoppas du får se om tre veckor vad det blir för något då... men som sagt är ju huvudsaken att bebis mår bra :) och att du gör det oxå.

kramar

2009-05-25 @ 12:13:34
URL: http://malinochwilma.blogg.se/
Postat av: sarah

Åh, cicci, nu blev jag verkligen glad för din skull! för ER skull!! Vad roligt att bebis mår bra! :)KRAM :)

2009-05-25 @ 15:39:14
Postat av: caroline

Vilka roliga bilder, hehe vilken stil :)

Vår var så himla vild att de var svårt att få bra bilder men lyckades till slut med profilbilder

2009-05-25 @ 15:56:40
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/
Postat av: Linda

Underbart! Tack för att jag fick följa med o sen mini! <3

Puss

2009-05-25 @ 21:31:43
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: viktoria

Åh vilka fina kort på mini.Vad skoj att allt var bra. Spännande att få göra ett UL till..

2009-05-25 @ 21:43:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: