Vecka 22

Publicerat 2009-06-25 18:09:31 | i kategori Graviditet(Joline)

Välkommnar såklart nya veckan :o) jaa som jag sagt ett par gånger nu "det går så sjuuukt fort"..
Och de senaste veckorna har de hänt så mkt, jag har både känt utanpå magen med handen när mini rörst sig.. och jag har även SETT bebis små sparkar brevid naveln.. LYCKA!!
OCh det har börjat klia nåt så otroligt på magen nu.. :S smörja smörja!!
Att vara gravid är mäktigt! Så otroligt, fantastiskt och underbart!! och ändå så vill man att mini ska titta ut redan nu!!
hehe


Uträkning utgår från dagens datum: Tors 25 jun 2009.
Din graviditet startade Tors 29 jan 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tors 12 feb 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 148 av 280. (52,9%).
Du är i vecka 22.
Du har gått 21 fulla veckor och 0 fulla dagar (v21+0).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Ons 4 nov 2009
Du har 132 dagar kvar till beräknad förlossning.



Barnet: Från och med den 22:a veckan kallas det lilla livet "barn" istället för "foster". Runt denna tidpunkt börjar barnet ha en regelbunden rytm med sömn och vaket tillstånd, men kan väckas av moderns rörelser. Barnet dricker och kissar som en del av fostervattnets rening.


Bild på magen v 21+0

 

 
Postat av: Linda Olsson

Awwwww <3 Så fin! Jag vet att jag tjatar, men kan inte låta bli! I mårrn får vi veta!!! :O Spännande! :D

2009-06-25 @ 20:45:52
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Marlene

Visst är det härligt att vara gravid! :)

Söt mage! Ha en fin dag.. kram

2009-06-26 @ 10:09:16
URL: http://ihuvudetpamarlene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: