akut tid

Publicerat 2009-06-18 06:55:54 | i kategori

Godmorgon TIDIGT!!!!
Jag har sovit som en stock inatt.. fast fyyyy vilka problem jag hade innan jag somnade!! de va jävlar ingen lek!

Gårdagen slutade med att jag kl 20.30 fick nog av värken i ryggen och ringde 1177.. där jag förklarade läget med de hela, att jag hade vart och lämnat urinprov osv hos bm, att jag var gravid.. och att jag skulle få svar idag eller fredag om uvi.. och att jag va säker på att jag hade uvi (då jag vet hur de känns) och att jag nu då hade SKITONT i ryggen oxå.. jag fick en akut tid direkt kl 21. :oO
Aaa det skrämde mig lite. men jag åkte dit direkt.. väl där så frågar dom igen vad bm hade sagt. återigen svarade jag att dom bara sa att de skulle skickas till lkpg och jag skulle få svar torsdag eller fredag..
Detta kunde dom inte förstå!!!! man gör ju sticktest direkt (som jag oxå trodde), jag har ju sett det förut!
Just för att få igång behandling direkt så måste man ju veta direkt.. och är man gravid så är det extra viktigt att få behandling snabbt då bakterierna så mkt lättare sprider sig uppåt!! FYYY vad dåligt, att hon bara skicka hem mig med det svaret först!!

men hursomhelst.. uvi de hade jag (dom testa direkt)!!! och det kan ha spridit sig uppåt på mig redan då jag har fruktansvärt ont.. fast man brukar få värsta feberfrossan osv då om det är riktigt illa så dom sa att de nog kan hjälpa med vanlig behandling då jag inte har den frossan(att det kanske inte gått så långt än)..
Vad mer än vanlig behandling är, de vet jag inte!! men iaf så sattes behandlingen igång direkt där!!
Så nu hoppas jag inte på något annat än att de blir bra snart!!

Jag har aldrig direkt klagat på sjukvården men ibland blir man bara så less!!


Tobbe va iaf hemma när jag kom hem från sjukan :o) och han hade lagat mat.. göött!!
Så vi satte oss och åt och kolla på film (under tiden som jag sprang på toa).. usch, var 10e minut ända tills ja somnade!!
Men nu kl 7 känner jag mig faktiskt ganska utvilad.. konstigt med tanke på att vi somna sent!!

VECKA 21 ÄR HÄR :o) så nu (igår) är halva graviditeten verkligen avklarad!!! :o)

Postat av: Linda Olsson

Awww, stackars gumman! =( <3

2009-06-18 @ 08:12:51
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hehe jag va skiiiitnervös innan.. helt i onödan egentligen.. vad är det värsta som kan hända lixom? :P hur mår du idag då?

2009-06-18 @ 15:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: