Massa nytta och ett helt kilo mer bebis!

Publicerat 2009-12-11 23:46:54 | i kategori

Nu är vi nästan återställda från förkylningen! Hoppas den inte komemr tillbaka nu igen! Det enda som är nu är att vi behövt ge Joline lite lite koksaltlösning på natten då det korkat igen lite smått i hennes näsa.. Men annars märks det inget på varken henne eller mig nu!! SKÖNT!

Den här dagen har gått i ett känns det som.. Vaknade FÖRSENT 8.45 och skulle va i borensberg 9.30 på bvc.. men vi hann dit ändå, men lite stressigt blev det!
Snuttan har växt massor, nästan ett helt kilo bebis mer sen sist vi va där, tror det är typ 20 dagarsen vi va där. Nu vägde hon 4810g och mätte 55,5cm.. Jag gissade innan på 4400g och 54cm. å de va ju mycket mer än så, hihi! Så mat det får hon allt i sig! Nu kan jag sluta oroa mig iaf för att hon inte fick i sig tillräckligt när förkylningen drog igång! och hennes huvudomfång nu var 38cm :o)

Efter ett glatt besök där med mycket beröm så for vi hem.. Tog ut vagnen så Joline fick sova lite däri, och Bosco fick leka av sig en stund medans jag öste in 10 skottkärror ved i källaren.. DE NI!! haha.. och han hjälpte så snällt till att BÄRA IVÄG veden som jag BAR IN, haha..tokstolle! För varje kärra jag tippade ner för trappen så va han snabb och tog ett par vedpinnar och gick iväg med medans jag lastade nästa kärra(inte såg väl jag det).. alla till samma ställe, brevid Jolines vagn! Men sen var det bara att stapla upp all ved.. och det fixades ganska snart. duktiga jag.. haha!
Men jag kände hur skönt det faktiskt var att kunna göra lite mer ansträngande saker igen efter att ha vart gravid med magen lite smått ivägen! Så idag har jag gjort en massa nytta :o)

Sen har dagen rullat på, jag var in till stan och hämtade hem Tobbe vid 18 tiden, sen hämtade vi även Emm och åkte till östenssons å handlade lite.
Så när vi kom hem blev det hasselbackspotatis, kött å sås, mummsigt så!

Nu är kvällen snart slut för oss här..
Och såklart så måste jag som alltid bjuda på dagens bilder, vad vore jag utan min kamera!? hihi.




Nu passar den fina klänningen som hon fått av sin farmor!
Så fin har min prinsessa vart idag!



Joline i sin söta body, som hon fått av sin faster med familj!
Första gången även den används idag, nu börjar hon växa i sina kläder lite bättre..
Men de tro fan de med ett kilo mer bebis i kläderna, hehe!
Och detta är från ikväll när jag lagade mat, då passar babysittern på bordet perfekt!




YEEEEEEES, jag fick med det på bild!
Ett vackert leende <3
Samtidigt som hon tittar mig rakt i ögonen..
ÄLSKADE UNGE!!

Oxå undertiden jag lagade mat förut..



Hon trivs som fisken i vattnen i sin bärsele!


Nu säger vi godnatt!

Postat av: Linda Olsson

Åh vilket leende! Underbar är hon, jag vet...jag tjatar :P hihi!



Puss gumman, saknar dig <3

2009-12-12 @ 11:21:29
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Malin

Hon växer så det knakar lilla tjejen=)

2009-12-12 @ 11:47:33
URL: http://ohhdooh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: