Underbara tanke!

Publicerat 2009-08-04 11:44:09 | i kategori Graviditet(Joline)

Idag är det exakt 3 månader kvar tills tösen beräknas va hos oss<3 underbara tanke!!


Ålder: 21
Graviditetssymtom: Kissnödig jämt, humöret svajjar, sura uppstötningar ofta.
Positivtgravtest i vecka: 26e februari (vecka 3-4)
Då berättade jag för: Tobbe och Linda.

Min barnmorska heter: "Atti"
Vikt vid inskrivningen: 60,5. För 1½ vecka sen(v26) 67,5 (+7kg)
Vikt vid förlossningen: jaa de vet ja ju inte än, 3 månader kvar!

Mat jag är torsk på (favviscraving): Inget spec!
Mat som får mig att vilja kräkas: Inget!


Illamåendet började: Vecka 5.
Och slutade: Vecka 11.

Mina första mammakläder: Inga än :oP
Min största modetabbe: Bryr mig inte så hårt!

Första bebisprylen: Blev en pyjamas!

Då kände jag första sparken: V20 rörelser i magen, V21 kände spark med handen på magen, 3dagar efter SÅG jag 2 sparkar!
Bristningar?: Nope inga ÄN.. *peppar peppar*
Vi tror att bebisen i magen är: Från +et till vecka 17(första ul) tänkte jag inget annat än flicka, men därefter ändrade jag mig och va stensäker på pojke fram till vi fick veta i vecka 23 att det är en FLICKA!
Namn vi funderar på: Det håller vi lite för oss själva, Endel vet redan våra förslag. men inget är bestämt att "de vill vi" eller joo kanske lite jag(det jag gillar). haha!

Grejer som händer med min kropp: Haft en djävulsk UVI, såklart ökar i vikt, större bröst och mage :oP
Så motionerar jag: Näe det är jag väl inte världsbäst på att göra! :oP

Konstiga grejer jag gör under min graviditet: Sover till kl 16 ibland om jag får!! :o) hur kan man de lixom?
Konstiga kommentarer jag får höra: Inte hört nåt spec, bara T som jämt säger att jag är tjock! haha.
Konstigaste bebisrådet: ?? Jag lyssnar på alla råd, men jag gör SOM JAG VILL ändå!

Värsta gravidminne: Måste nog vara illamåendet varje morgon när man skulle ta sig ur sängen mellan v5-11 där!
Eller den hemska oron innan första ul i v 17.
Bästa gravidminne: 1. Första UL såklart(jag kunde äntligen va lugn),
2. v 21 då jag SÅG sparkarna *glädje-tårarna bara spruta* 
3. Selbing-besöket då vi fick veta kön

Postat av: lisa

Vilken kul läsning! :) Kanske 'lånar' den o lägger upp hos mig, hehe. Grattis till graviditeten!!

2009-08-04 @ 18:41:23
URL: http://lisamelton.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

så kul att vi har bf så nära varandra!



det där med att man kan se en atnydan till hur bebis kommer ligga redan i v 28 tror jag inte på faktiskt. det dröjer någ många veckor till innan bebisen slutar snurra runt och inte kan vända sig :-)



kram!

2009-08-05 @ 10:23:48
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: caroline

Ah vi har samma barnmorska :)

2009-08-06 @ 19:55:10
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: