Motala bm -> förlossningen -> special bb

Publicerat 2011-11-30 00:15:16 | i kategori Andra graviditeten

Såhär ligger det till.. Jag ringde min barnmorska i förmiddags för att jag var lite nojjig angående minskade fosterrörelser under måndagen och idag (tisdag), dom bad mig komma in för kontroll. Väl inne såfort barnmorskan la händerna på magen börjar de buffa och sparka lika livligt igen. Dessutom drar regelbundna sammandragningar igång när jag vart kopplad till ctg. (som jag även hade lite i lördags).
Efter att ha konstaterat att jag NOG också är lite öppen så blev vi skickade till förlossningen i linköping för mer kontroll, och eventuellt stoppande av dessa sammandragningar. De hade minskat lite när vi kom in. Men jag blev kvar. Det var hemskt för mig att få det beskdet att jag skulle stanna på special bb. Jag antar att det är pga Joline, att jag ALDRIG vart ifrån henne, säkerligen nyttigt men oerhört svårt ;( har bölat sen 15.00..

Nu har sammandragningarna iallafall avtagit. Jag har fått spruta i benet och tabletter för att stanna upp det, spruta i skinkan för att utveckla lillebrors lungor ifall att och nu ligger jag och mest bara vill hem!

Jag anser ju att jag kan vara lika sängliggandes hemma som här. Dom gör ju ingen kontroll förns imorgon ändå. Här kommer dom bara in om jag vill nåt, då kan dom väl lita lika mycket på mig att jag ringer och åker in om jag är hemma å de blir mer igen. Då kan jag ju åtminstonne få sova och slappna av! För här lär jag bli vaken hela natten. Inte en chans att jag kan somna!


usch..
kaos i mitt huvud. helt motsatt besked. omtumlande!
Jag är alltså i vecka 33 nu (32+2 idag tisdag).. Såklart är det bästa om lillebror kan stanna lite till, jag vet.  Och dessutom för mig som inte ens fixar en natt här, hur ska jag då klara de eventuellt kommande veckorna som vi måste vara kvar när lillebror är ute om han kommer snart.. de blir nog inte bara en eller 2 dagar då isf.

Jag vet, jag är bara inte bekväm här, kan inte slappna av, kan inte sova, och kan inte sluta tänka på att jag vill hem till Joline och min säng!
Idag är jag som en trotsig tonåring som bara vill det jag vill.. låt mig få vara det! Det funkar INTE att säga emot mig! imorgon ska jag hem om dom grundar "att stanna kvar" på samma som idag. om det inte är fär att jag ska föda alltså.. Jag och personalen har haft våran fight här ikväll, JAG VANN DEN.. (bråka inte med en gravid kvinna asså). "På egen risk" sa dom tillslut.. FINE TACK! så kommer dom få säga imorgon också ang att åka hem

Så dä såh!

sängliggandes här eller hemma när dom ändå inte kollar mig nåt lixom??!! och jag får vara lugn..
Detta inlägg blev långt och tjatigt men det är lite kaos i mitt huvud nu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: