Garden makeover!

Publicerat 2011-04-15 21:35:16 | i kategori

Godkväll på er.
Joline och jag är nybadade och sitter nu och myser i soffan efter en slit-dag. Japp vi har slitit i massor :o) Trädgården börjar nu bli redo för sommaren. Från klockan 11 i förmiddags till kl 19 ikväll har vi grejat ute. Med avbrott endast för mat och blöjbyten.. Joline har hjälpt sin mamma väldigt mycket idag och hon har skött sig exemplariskt(vart lugn och sansad utan att springa iväg). Min kropp har fått oerhört mycket träning idag. Motion för den delen att jag sprungit 4 vändor med full skottkärra med skräp och styrke av allt grävande/krattande och bärande. Busungen har gått hela vägen med mig för att tömma kärran och såklart åkt på skottkärran tillbaka varje varv :o)

Jag har alltså rensat bort allt skräp kring rabatter och buskar, grävt upp och flyttat en buske, vänt all jord så den nu ligger fint därikring, och för plantering av blommor i rabattraden. Krattat hela gräsmattan och dekorerat lite med stenar. Nu ska här bara köpas gräsfö för att strö ut på de fläckar där det behövs och blommor för att göra fint!

Imorgon har jag lite småfix att styra med också men inte alls i de mängder jag presterat idag, hehe. Men till att börja med så ska grillen rengöras och göra rent och fint på plattorna på våran uteplats :o) Jaghar såklart fotat lite idag.. Vi får se om jag orkar visa dem redan ikväll, annars imorgon!

Hoppas ni haft en lika bra dag som vi!
Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: