Ordentlig sömn är viktigt!

Publicerat 2010-01-31 18:58:46 | i kategori

Godkväll.
Vi var en sväng till stan förut, men det blev inte mer än 45 minuter där! Gjorde det vi skulle och åkte hem igen, annars brukar de lätt bli att man går å strosar.. Fast när vi kom hem så kom jag på att jag glömde en sak som jag skulle kika på! dock inte livsviktigt så de kan vänta!

Innan vi åkte så badade Joline, och jag duschade! Och efter bad och mat för hennes del så somnade hon gott i bilbarnstolen och sov hela vägen in, hela tiden i vagnen på ikano, och hela vägen hem. Och hon sov även kvar i bilstolen här i vardagsrummet en timme när vi kom hem(hon vaknade inte ens när jag lättade på alla ytterkläder när vi kom innanför dörren)! alltså ca 3½ timmes sömn!

Hon brukar ta en sån lång sömn men inte förns 17-18 tiden till ca 20.00 och sover sen för natten vid 22.
Men jag tror minsann hon har börjat flytta om lite med tiderna :o) 
För numera vaknar hon alltid kl 9.00 (och ibland har hon inte ens vaknat innan då och velat äta), sen tar hon sin första dagsömn kl 10.00-11.00, och andra gången framåt 13.00-14.00. sen brukar hon vara vaken till 17.00 och där nånstans ta sin långa sömn till 20.00. Alltså bara 3 ggr sömn per dag. Förut har det varit 5 ggr om dagen!
Inte för att det spelar någon roll alltså. Hon behöver ju passa in sina sovtider så hon orkar med. Och bara hon får sin fullständiga sömn och mår bra så är jag glad! :o)
Och vi mår bra! (Oförskämt bra kan jag tycka ibland)..



 Lättat på kläderna men ingen reaktion! :o)



Och ingen reaktion såhär långt heller.. utan mest bara ännumer ihopkrupen i myys!!



Men nuså är hon vaken och ligger å jollrar i sitt babygym borta hos Tobbe och Bubben när dom spelar!
Och det är det vackraste ljud jag vet!
Nu har Joline verkligen hajat att hon kan nudda sakerna som hänger i gymet! nu ska de bara till lite bättre motorik att kunna ta tag i dom oxå.. men det syns att hon verkligen försöker!




NU NI, ska jag sätta igång att fixa Tacos..
Updaterar med senare!
(känner att jag börjar komma tillbaka lite mer i bloggskrivandet nu)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: