Vecka 25

Publicerat 2009-07-16 22:49:40 | i kategori Graviditet(Joline)

Neeejdå, Jag har inte glömt bort veckobytet ...
Jag har i tanken hela dagen välkommnat vecka 25.. SHIT! 5 veckor kvar till v30 och sen är de fasn inte långt kvar!!
De e ju nästan så man blir rädd så fort de går..
Men det är ju sååå underbart, tanken av att vi ska bli en till här hemma <3
111 dagar kvar!

Bilder idag v 24+0
Ännu har inga som helst antydningar till bristningar tittat fram
och det är jag mer än glad över!
Fast det är ju nu magen börjar dra iväg i växten, så de kanske kommer..



Uträkning utgår från dagens datum: Tors 16 jul 2009.
Din graviditet startade Tors 29 jan 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tors 12 feb 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 169 av 280. (60,4%).
Du är i vecka 25.
Du har gått 24 fulla veckor och 0 fulla dagar (v24+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två
Beräknat förlossningsdatum Ons 4 nov 2009
Du har 111 dagar kvar till beräknad förlossning.


Barnet: De flesta av barnets organ är färdigutvecklade vid denna tidpunkt och barnet kan nu överleva om det skulle födas. För tidigt födda barn har emellertid svårt att hålla värmen och lungorna är långt ifrån färdigutvecklade. Könsorganen för både pojkar och flickor är färdigutvecklade och barnet kan knyta sina händer och få tag på sina fötter.

Postat av: Linda Olsson

Tack gumman min! =D Visst är det så det ska va, bara att jag inte har kunnat lita på folk på samma sätt som jag litar på dig o malin. Så det känns lite konstigt om man typ ringer o gråter :P Men nästa gång gör jag det till nån av er, lovar! =D <3

Tack för att du finns! Puss

2009-07-17 @ 17:44:27
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: