枕头

Publicerat 2011-01-29 23:50:09 | i kategori

Godkväll säger vi här i stugan(sjukstugan för halva familjen). Jag och J har ännu klarat oss(ta i trä) men Emm ligger precis däckad och Tobbe har känt av lite svagt under ettpar dagar. Det är feber och hosta. Och febern är ju värsta boven. fy så svag och ynklig man blir av det, dumma virus. Hon önskade hem vindruvor och panodil.. så mkt mer än så vill hon inte äta.. och jag känner sånt medlidande. usch för att vara sjuk. jag minns själv hur matlusten försvinner. blää!

Jag och J har tagit en mamma-Joline dag idag, loppis-tittande, jysk-besök och icamaxi som alla andra i hela världen. Det tog nästan hela dagen bara för att vi bestämde oss för att åka och storhandla. hela världen var verkligen på maxi i linköping. Joline tröttnade efter halva tiden och sov sittandes(halvlåg) i kundvagnens sits. Nästa gång jag åker och handlar en lönehelg så följer inte Joline med, stackars barn! Men herregud så möe mat vi nu har ett tag framöver. nu är det enbart kompleteringshandlande kvar som man aldrig komemr ifrån, skööööönt!

På jysk investerade vi i nya kuddar, äntligen! Kuddarna vi har är fan 4 år gamla och bomullen i är så separerad så det tar 20 minuter att bara puffa iordning kudden innan man ska sova. På tiden då kanske att köpa nya?
Tobbe fick sina dunisar, och jag mina fluffiga mjuka i bomull. Emm var ju inte med så jag vågade inte chansa vilka hon ville ha, så hon får följa med mig när hon blir frisk och välja själv.
Jysk hade kanon priser på kuddar nu. Damn vad jag ska sova gott inatt.. visst? ;o)

När vi kört hem all mat och fyllt kyl frys och skafferi så åt vi smidigt (korv med bröd) sen drog jag och Joline iväg igen för att hälsa på morfar! tjohej så hon styrde runt där, även fast vi typ aldrig är där.. Men mest var hon i sin morbrors rum för att röja bland tvspelet ;o) Hennes pappa har tv-spels skadat henne.. ajjabajja Tobias!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: