22.45

Publicerat 2011-11-02 22:36:32 | i kategori Joline

Ännu helt ovetandes.. men snart..
 ca 22.45 för 2 årsen så kände jag den där ilande känslan i magen när jag låg i soffan i väntan på att mat skulle serveras. Den där konstiga värken som jag undrade vad det var och som inte riktigt gick hantera, men efter 5 minuter när det kom igen så förstod jag att det var dem efterlängtade värkarna som skulle hjälpa till att föda fram det allra finaste jag har!

Förlossningsarbetet hade säkerligen startat förlängesen utan att jag märkt det, med tanke på att en timme senare inne på förlossningen var jag öppen 8cm och dom sa till mig ganska snart att "det är dags att föda barn".
Vilket dom själva först inte trodde när jag vankade in med hemska värkar längs korridoren in på ett rum.
Dom tog mig nog först som en "minst 5 timmare"..
Dom stod ju bara och glodde på mig när jag hängde snett över en säng med värkar som var outhärliga.
Men efter en stund "OJ kommer dem så tätt, upp på sängen" typ.. hehe!


Denna stund lär jag minnas i resten av mitt liv även om små delar såklart kommer falla av med åldern och åren!
Eftersom hela arbetet tog 2h och 40 minuter så är Joline alltså född efter midnatt 01.25 och fyller alltså 2 HELA ÅR imorgon!
Vart tar tiden vägen??



Det var den närmsta bilden jag kunde komma "just nu" för 2 årsen!


 Jag är såå glad och lyckligt lottad som fått vara med om och får vara med om detta igen snart..
De hemska värkarna, det där pustandet(som jag knappt hann med), de där sköterskorna som tjatade på mig att titta på dem och andas, den där hemska sängen som man gled åt alla möjliga håll i, de där jäkla lustgasen som fick mig illamående(påsen intill), de där skriket jag inte visste min kropp kunde sjunga ut.. osv.. haha!!

Men vafasen gör egentligen det när man får nåt så OTROLIGT FINT efteråt??!!
Jag är så glad att min kropp klarar detta! :o)

Postat av: Monica - snart tvåbarnsmamma

Grattis till Joline. Började nästan tjura när jag läste om förlossningen.. Haha gravidhormoner... Jisses vilken snabb o "enkel" förlossning ni fick :) hoppas nästa blir lika bra.. Snart är de här våra små skruttar till syskon :)

2011-11-03 @ 14:40:05
URL: http://minabusungar.blogspot.com
Postat av: Camilla

Grattis Joline :))

2011-11-03 @ 18:40:59
Postat av: Linda

Grattis till Joline! Tänkt vad fort tiden går, snart har ni en liten till att gosa med.

2011-11-03 @ 22:05:10
URL: http://linchisblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: