Mamma ♥

Publicerat 2011-05-17 12:21:59 | i kategori Vardag

Igår var en jobbig dag, idag också med tanke på allt, men nu är jag lugn.
På kvällen fick jag ett sms av min lillsyster där det stod att "mamma hade kört i med motorcykeln igår" (alltså i söndagskväll) Jag läste smset om och om igen, och det stod inget mer. Jag fick panik.
Tankarna snurrade; Lever hon? har hon ben och armar kvar? varvat med; såklart att hon lever! Något annat fanns inte!
Jag kunde inte ringa upp någon eftersom jag inte hade tankat telefonen. Så jag satt bara och inväntade svar på sms från lillasyrran då. Jag var inte långt ifrån att sätta mig i bilen och åka mot mamma.
Men efter en stund ringer lillsyrran upp och talar om läget. Mamma lever, men hon är blåslagen och mörbultad och alla ben i handleden är brutna och förskjutna. Så ska hon sövas för operation idag(sätta in en platta).

Det som hade orsakt olyckan var tjälskador och rullgrus som hade fått mamma att åka ner i diket och hon hade oturen att JUST DÄR var en cementbrunn som hon körde rakt in och och snurrade 3 varv.
MEN som mamma sjäv sa det: Det var TUR att det var cykeln som slog i brunnen, för hade det vart hon själv så hade hon nog inte överlevt. RYSNINGAR!!  Cykeln är väl skrot, men mamma lever det är ALLT


Igår lärde jag mig både en och 2 saker.

Man ska ALDRIG ta något förgivet. på bara en sekund kan mycket hända!
Alltid ha pengar på telefonen, så att man kan ringa!



Krama era nära och kära en gång extra varje gång ni ses

Postat av: Charlotte - Mamma till Nikita

Fyy så obehagligt! Vilken tur att hon överlevde! Kan inte ens tänka mig hur det måste kännass!

2011-05-17 @ 17:16:36
URL: http://charlottegaines.blogg.se/
Postat av: Linda

Usch vad hemskt, men vilken tur att det gick bra ändå. Tänker på er! Kram

2011-05-17 @ 20:11:58
URL: http://linchisblogg.blogspot.com
Postat av: Viktoria

Många kramar till dig..och naturligtvis till din mamma oxå<3

Skönt att det trots allt gick så "bra" mitt i allt elände...

2011-05-17 @ 20:15:49
Postat av: Amanda

Men fy vad hemskt! Hoppas det går bra med sövning osv. Det är verkligen sant att man inte ska ta någonting för givet, det har ju också vi fått lära oss den hårda vägen. Men en sak till som är väldigt sant är att man får göra det bästa av situationen. Blickar man bara framåt och försöker vara positiv fastän det är tungt - så fixar man det mesta!

2011-05-19 @ 06:08:29
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Sofia, Mamma till Lilly!

Svar: Haha, ja precis sådanadär tofflor köpte jag.. jag trodde dom var nya men det var dom visst inte ;)

Tycker dom är lite söta! ;)

Kram

2011-05-19 @ 09:24:26
URL: http://sofiasvardvall.blogg.se/
Postat av: caroline

Ohhh så otäckt :(

2011-05-21 @ 22:01:36
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: