Feberkramp?

Publicerat 2011-02-03 02:00:31 | i kategori

Vi är hemma igen! lugna puckar nu. phuu..

När jag skrev andra sms-inlägget så satt vi på US i linköping istället för akuten i motala där vi först var. Kortfattat: Joline hade kanske(troligen?) feberkramp. Alltså, på 30 minuter ändrades hennes temp från 38 till 40,2 och vid förstnämnda gav jag alvedon. Men somsagt 30 minuter senare vart hon svag, trött och okontaktbar under en kort stund. Jag har aldrig varit så rädd. tog tempen på henne när hon var tillbaka och tittade på mig som då visade 40,2. Ja jag fick panik och drog. Joline som var avklädd för att svalka fick jag lungt men hastigt kasta på kläder och ut i bilen. Jag satt hela vägen och irriterade henne för att se så hon var med. stackars!

Väl inne i motala så var hon piggare och temp på 38,7, tack och lov! Men därifrån ville dom inte släppa hem oss så det blev barnkliniken i linköping för att hålla koll på henne och ta prover osv..(eventuellt skulle vi bli kvar hela natten). Hon gillade ingen av läkarna. ingen fick prata med henne. Men alla i väntrummet flörtade hon med. Vi har nu fått mer insikt i vad det kan ha vart. Kanske en feberkramp men osäkert eftersom hon lixom inte låg och skakade med hela kroppen. utan det mer såg ut som hon frös oerhört mycket under den korta stunden hon vart slö. vi vet inte riktigt. Men hon har iaf inte någon infektion i kroppen. Så vanligt virus och feber som blev för mycket. Runt 12 slaget så visade tempen 37 igen och hon hade då vart pigg länge. Då, efter massa prover och koller så fick vi åka hem.
Att mordhålla sitt barn för att få bra svar på saker och ting är skit, man känner sig riktigt värdelös. Inte ska man behöva hålla fast sitt barn lixom. Men joo ibland måste man. Dom förstår ju inte att det är för deras bästa så det är klart dom inte vill alla gånger. i det stora hela så har det gått bra bara ho piggande till. och det skötte hon bra stumpan min! Trots att hon inte gått med på allt frivilligt idag så har hon vart såååå duktig.

Vi skulle eventuellt ha fått med oss ettpar doser stesolid hem, som är dämpande vid kramper. det avbryter en kramp snabbt. Men så blev det sen inte, eftersom vi inte vet om det är vad hon fick idag. Så istället ska vi i förebyggande ge henne alvedon var 5e timme i ett dygn nu så hon aldrig toppar! och vid minsta aning om förkylning eller feber framöver ska vi oxå göra så. För att hålla det på en jämn nivå.

Nu sover hon gott i våran säng och utan feber, med nyss itippad alvedon, men hur ska jag kunna sova?
Det är otäckt vad feber kan förvadla kroppen, och så fort!!
Postat av: Sofia, mamma till Lilly!

Usch, det där är så hemskt.. Hoppas hon kryar på sig snart!

2011-02-03 @ 08:14:39
URL: http://sofiasvardvall.blogg.se/
Postat av: Carro

Fyyy va otäckt :S

Skönt att de e bättre nu!

2011-02-03 @ 19:43:35
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: