Andra dagen på dagis..

Publicerat 2011-02-17 23:25:30 | i kategori Joline

..gick precis lika bra som igår, om kanske inte snäppet bättre t o m :o)  Vi var där kl 09 imorse och såfort ytterkläderna var av så var Joline borta! Ja, det märks att hon gillar det och det gör mig så glad. Hon äter också bättre(mer) på dagis(kan det bero på att hon ser alla andra barn äta kanske?) hursomhelst så glädjer det mig på alla sätt och vis. Hon är jättenyfiken på allt och hon är redan igång och ska sno leksaker från sina kompisar, "den är min"! Tuff brud minsann. Vi har idag fått upp hennes foto skylt över hyllan, lagt dit extrakläder osv och likaså ett paket blöjor. Min tjej börjar bli stor. Egen hylla på dagis, inte illa!



Vi pratade om att vi kanske skulle ta med hennes egna vagn till dagis till en början så hon har den tryggheten även där när det är sovdags..

Det jag imponerades mest av idag är att efter lunch vid 12.30 sövs några av barnen där som sover lunch och likaså Joline när vi är hemma, så jag tänkte att vi kan ju likagärna testa(även om jag inte tror hon har ro i kroppen att somna på dagis, i en främmande vagn än) så jag klädde på henne, la henne i vagnen, körde ut henne och gick in. Ungen sov på 10 min utan ett ljud eller minsta rörelse. Och hon sov hela 2 timmar. Vi som skulle hem för dagen kl 14, hehe. Jag fick väcka henne 14.30 för att åka hem!

Vi skippar egen vagn till dagis konstaterade vi då ;o)


Imorgon kör vi samma en tredje dag innan helgen. Sen nästa vecka(månd, tisd, onsd) ska jag börja gå ifrån lite (30 min, 1 timme, 1½ timme). Magkänslan säger att det kommer gå bra! Och vad gör det egentligen om hon märker om jag är borta och reagerar? SÅKLART är det inget konstigt när hon aldrig vart utan mamma förut. Och jag räknar med en reaktion. Så får vi se sen hur det går.

DU är så duktig min älskade lilla böna

Du gör mig så otroligt stolt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: