VECKA 34!

Publicerat 2011-12-04 19:47:37 | i kategori Andra graviditeten

Trodde ni tidigare i veckan att jag skulle komma att skriva den rubriken??

Läget är lugnt och stabilt här hemma, jag har dessa 3 dagar hemma tagit det väldigt lugnt. Har vart väldigt trött och skakis av bricanylen som ja äter var 6e timme för att stoppa sammandragningar och än så länge har jag inte haft några fler såna(mer än EN just nyss). Men däremot är trycket neråt ändrat sen den dagen sammandragningarna startade(i tisdags). Alla barnmorskor och läkare som undersökt mig under veckan har chockande sagt "oj vad långt ner den ligger". Och jaa det känns. Det tvivlade jag inte på att han gjorde. Det var utav det och sammandragningarna jag först i tisdags blev mer noggrant undersökt, då det visade sig att det hade påverkat och vi blev vidareskickade till förlossningen.

Jag är glad att det nu snart gått iaf en vecka sen dagen vi åkte till US, att lillebror gräddats en vecka till inne i magen. Och såklart hoppas jag på minst 2 veckor till.. MEN min känsla, både hur kroppen ter sig och gissning är att jag nog fött barn inom en vecka! Den gissningen såklart med blandade känslor..
Lillebror är iallafall mer livlig än någonsinn inne i magen numera och det är så oerhört avslappnande för mammahjärtat varje gång, även om akrobatiken därinne ibland är lite väl häftig ;)

Nepp nu hoppas vi iaf att lillebror stannar ettpar vekor till därinne <3

Det är ju ändå 48 dagar kvar till BF!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: