Ingen lillebror ännu!

Publicerat 2011-12-09 16:51:55 | i kategori Andra graviditeten

Jag förstår om fler kanske undrar om lillebror när jag är tyst såhär i bloggen emellanåt.
Men han håller sig inne ännu.. *tur för honom de* För visst ska han bli en 2012a? ;) hursomhelst så ska han iallafall bli lite mulligare innan han tittar ut tycker jag allt.
På tisdag är det dags för "vecka 35 kontrollen" hos min barmorska. Och dit ska vi absolut hinna tycker jag. Men vem vet, väl där kanske jag igen blir skickad till förlossningen.

Min kropp är inte lika ostabil som de första dagarna hemma längre. Däremot lyssnar jag på minsta lilla signal hela tiden vilket också kan bli jobbigt. Men jag vägrar föda hemma, och jag vill vara så lite som möjligt på sjukhuset. Och lillebror är helt otrolig numera på att böka omkring därinne. Det gör tom ont emellanåt. Och jag tycker aldrig han gör några uppehåll för att sova eller så? hur orkar han? Men pga att han bökar omkring så mycket därinne så känner jag ju efter hela tiden så det inte är sammandragningar, utan bara rörelser.

Trycket neråt sitter i mer eller mindre hela dagarna, men inte så jag är orolig ännu. Jag vet ju om att han ligger väldigt lågt och att det kan gå väldigt fort när det drar igång så det är viktigt att lyssna och känna efter. Men sammandragningar har återigen avtagit. haft EN idag! Så jag är lugn!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: