På 4 timmar hinner man mycket ...

Publicerat 2011-04-03 12:45:03 | i kategori

... om man inte väljer att slöa hela morgonen ;o)

Och jag valde att inte ha en seg dag. Så städningen är snart överstökad, men konstigt nog kan man nog hålla på en hel dag att småplocka, tills man känner sig nöjd. Eftersom jag inte kunde dra igång dammsugaren så har jag istället sopat nästan hela lägenheten inför skurning, men där tar det stopp i städningen för skurmedlet var visst slut så det får bli ikväll när jag vart i affären.

Disk - Check
Damma - Check
Dammsuga/sopa - Check
Vika tvätt - Check
Tvätta - Håller på
Koka nappar - Check
Vädra mattor - Hänger kvar ute
Skura - Ikväll
Vatta blommor - Check
Torka av allt tråkigt [spis, skåp och vråar] - Check

Under tiden som jag hunnit allt detta så har busungen röjt runt med sina leksaker, ätit sin lunch, badat och sover nu i vagnen sen en timme. Jag tog ett kortare avbrott just nu från förberedelserna för middag/matlådor! Och jag sitter faktiskt och äter godis. Nyttigt istället för lunchen jag aldrig åt? haha..
 
 Maten blir 2 olika till middag och matlådor..

 Bandspagetti och kyckling/paprika/chili/cremefraiche röra, kokta morötter!
&
Ris Kyckling/wok och currysås, majs!

Postat av: Charlotte - Mamma till Nikita

Riktigt duktig är du! Ser ut som ni har superfint kök! När ska du visa mer av lägenheten ;)

2011-04-03 @ 15:04:30
URL: http://charlottegaines.blogg.se/
Postat av: Sofia

Duktig du är!:) maten låter riktigt gott, kan inte du skriva upp receptet och skicka till mig, den första måltiden?:)

2011-04-03 @ 15:10:51
URL: http://sofiasvardvall.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad effektiv du är idag! Duktigt! Själv så gör jag minsta möjliga, är fruktansvärt trött efter gårdagen.

2011-04-03 @ 16:44:15
URL: http://linchisblogg.blogspot.com
Postat av: Mickan

Duktig du är. :) God mat med!

2011-04-05 @ 02:10:44
URL: http://angel-like.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: