Händelserikt är kul!

Publicerat 2010-03-02 00:20:43 | i kategori Shopping/Tips

Godkväll kära läsare!
Vilken dag, en trevlig och händelserik sådan.. Visst har den gått i ett, men ändå en rolig dag.
Vi startade dagen med bvc besök.. och shit alltså som vi slrattade där. Joline flinade upp sig SOM ALDRIG FÖRR mot bvc "tanten".. herregud, hon slutade aldrig skratta.. och hon skrattade högt. Och både Tobbe och jag garvade så vi kiknade åt(med) henne! Där slog mammahjärtat i MAX<3
Tösabiten väger nu 6670g och mäter 63cm. börjar minsann bli stor :o) men inte riktigt dubblat sin födelsevikt ännu! 7260g är dubbelvikten! men snart är vi nog där oxå :oP Nästa gång, efter påsk är det dags för 5 månaders sprutorna :o(

Efter bvc åkte vi till lkpg och strosade lite tillsammans på ikano. och såklart åt vi köttbullar :oP
När vi satt och åt så ville inte Joline sitta i bilstolen i vagnen så jag tog upp henne i knät och det gick bra att äta ändå. när vi var klara sen och satt med kaffet i högsta hugg så kommer en tjej fram till oss och säger att vi har en sån söt bebis, som så nyfiket kollade på sin mamma när hon åt(följde blicken från tallriken till min mun).. hehe Jag själv la aldrig märke till det! (tur jag inte märkte medans jag åt att någon suttit och tittat på oss, haha)

Nåväl, efter lkpg och lite strosande så for vi hem, det var ju dags för babysim kl 19. så vi stressade hem för att packa badväskan.. Och iväg kom vi! Och det har varit hur kul som helst. Joline gillade att bada, fast Vincent var nog snäppet värre.. hehe han plaskade som bara den, sötungar!
Det var skitkul att träffa Fiii och Vincent.. jag kände lixom "hur jag gjorde något", umgås och prata skit det är så otroligt skönt.. och samtidigt som vi då badade med våra små.. jaaa <3

Jag har såklart lite bilder att bjuda på från igår och idag, men tyvärr inget från badet! Lite svårt att fota när man är i vattnet :oP




Igår morse i pyjamas och igår innan vi åkte till farmor(Jolines)..
Overallen som var tänkt till våren är lite stor(dock inte så stor som jag planerat) men igår när det töade och var plusgrader var den perfekt(när jag tvättade den andra)...
Så jag har nu kommit fram till att vi KANSKE får köpa 74 i ytterkläder till våren! Vi får väl se!
Herregud det är 1 mars å det är långt ifrån vår! jävla skitväder!




Här är vi hemkommna från babysimet ikväll..
Syns det att hennes mamma gillar TURKOS kanske!!



Äta på ALLT helst, hihi!
Varför inte på nya vantarna oxå :oP



Lite nytt till Joline!
Beställde ju från villervalla förra veckan som kom med posten idag (det turkosa)..
Och snuttefiltar 2 små är välbehövligt.. Som hon gosar med sina filtar. och att ha byte kan vara bra.. dessutom lite mindre variant som inte är som ett stort täcke.
Haklapp med texten "DADDY FOREVER" från hm.
Och mjukisboll från ikea(ska hängas i taket över skötbordet är tanken)
2 extra nappar av större size då vi slutat helt med de små.. MEN läste på dessa jag köpte nu att de är från 6 månader såg jag när jag kom hem.. De andra hon har står de ju 4 månader på.. men de är likadana?? hmm..
Jaja.. Det där med exakta månader tycker jag nog inte att man ska stirra sig blind på ändå!
Vi gört inte iallafall..



Banangrötstest när vi kom hem från babysimmet ikväll..
Och det kan jag ju säga var en hit..
Efter ettpar smakprov å utspottningar så åt hon som om hon inte gjort annat i sitt liv(än ätit gröt) haha..
Det gilla hon..
Efer gröten så blev det lite vanlig mat "amning" sen somnade hon gott kl 22.



Tobbes nya bil..
fläcken längs hela dörren är smuts!
Jag körde den första gången idag till simhallen, och den känns riktigt bra!
Det var nog ett bra byte!
Inte för stor men ändå kombi, med DRAG! :o)


Nähepp, om jag ska orka vara mamma imorn kl 09 så är det nog bäst jag sover nu som dom andra gör här brevid!
Hoppas ni andra haft en lika bra dag som vi!
Natti Natti..

Postat av: Viktoria

Duktigt hon växer.

Denna gång om man jämför(vilket man absolut inte ska) ligger Wallis före i vikten=)

6840 gr och 62 cm.

Kul att hon gillar gröten.Det är så kul när de börjar äta

Jag vill oxå gå och simma med Walter.

Vi missade anmälnigen till minisimmet i Mjölby så vi får väl åka till simhallen själva.

Snygg bil ni skaffat er.Skönt med en där man får plats med vagn osv.

Och skönt med drag kan jag tänka så ni slipper fråga folk när ni ska hämta ved.

Hoppas allt är bra med er.

Jag är hemma en sväng nu och är hes igen.

Vi kanske kan ta en fika på stan eller ngt någon dag..

kram

2010-03-03 @ 07:24:32
Postat av: Fiii - Vincents mamma

Nästa sim har jag tvingat mathias att följa med! han får agera fotograf! MÅSTE ju ha kort på dom små liven när dom plaskar :D

kram

2010-03-03 @ 10:17:25
URL: http://fiiiwiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: