Duktig Joline - Stolt Mamma! (3 månaders-sprutorna)

Publicerat 2010-02-04 14:33:05 | i kategori Joline

Godmiddag!
Bvc besöket gick bra. Joline var så duktig! Jag blev så stolt så jag höll på att börja gråta!
Eller först satt jag å svettades, å tänkte; "hur ska detta gå?" Men med en så himla bra barnmorska?(eller vad dom är som jobbar på bvc) och en så duktig Joline så tänkte jag samtidigt att; "detta kommer gå bra"!!
Och nervös det var jag verkligen, och barnmorskan vet nog det att det oftast är värre för mammorna vid sådana tillfällen. Och hon sa det innan att den första känns bara sticket på barnen, men den andra kan svida lite när dom sprutar in, så med andra ord den andra brukar va lite värre..
Och på Joline märktes knappt den första.. hon gnällde till lite men med nappen i mun så va de lugnt!
Sen till den andra, då gallskrek hon i kanske 30 sekunder å va lite ledsen ettpar minuter men sen inget mer, sen var allt lika roligt som innan igen! Hon skrattade åt mobilen över skötbordet osv.. :o)
MIN DUKTIGA TJEJ!! <3

Här hemma för en stund sen så fick hon sig ett litet utbrott under 10 minuter! Och 10 minuter är ganska långa och jobbiga för lilla Joline när hon konstant skriker, hon blev precis slutkörd sötnosen så hon däckade som aldrig förr när jag la ner henne här brevid i soffan.. Antar att det kanske kan vara sprutan som gör henne lite trött/hängig å gnällig! (men det får man vara oxå)!
Jag testade med mat å napp å vagga osv.. men inget var bekvämt just då så hon var nog bara övertrött stumpan!


Här ligger sessan nu, helt utslagen.
Den där snuttefilten ska BESTÄMT ligga över hela ansiktet :oP
Hon gnosar med den i ansiktet sådär jämt när hon är trött!
Btw, hon har sina nya POP jeans på sig idag som jag köpte förra veckan och bodyn med barbapappa som hon fick av Kusin Walter m familj i julklapp(första gången den används nu, för nu passar 68)
Barnkläder är kul, det finns ju så himla mkt fint :o)


Just nu är Tobbe och Bubben påväg för att hämta pizza, gissa om det ska smaka gott!!
Mmmmmm..
Japp nu kommer dom, dags att äta!
Skriver mer sen!

Postat av: Linda Olsson

Skönt att det gick bra! :)



Skön stil med filten över huvudet :P



Puss

2010-02-04 @ 17:33:12
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: