Lite feber och slö!

Publicerat 2010-02-05 02:02:34 | i kategori Joline

Mitt i natten!
Blev en sen update och jag glömde ju nämna hur Joline följer kurvan. Vet ju att det är en del som gillar att följa den biten oxå!
Hon väger nu 6040g och mäter 61cm, med ett huvudomfång på 40,5cm!
Hon har alltså växt ytterligare 2 cm, och ökat vikten med 330g på 2 veckor! här går de undan minsann!

Dagen och kvällen här har vi spenderat i soffan! Jag var lite förberedd på biverkningar av sprutorna, som sägs kan komma! Och lite lite feber har vi allt märkt av.. uppåt 38 grader förut, och slö det är hon!
Somsagt soffan har vart prio ett.. mys, gos och SÖMN(för Jolines del)..
Trots att hon vart slö idag så har hon inte vart gnällig alls, utan varje gång man pratat med henne så har hon smilat upp som en sol och pratat, men för att sen sekunden efter slå ihop ögonen igen!
Jag har även svalkat henne emellanåt och nu ligger hon här brevid i sängen SVALT och sover sen kl 23!
Hoppas nu att det inte blir mer än detta.. De säger ju att det bara brukar bli en liten liten dos av feber och trötthet såhär samma dag(om det blir nåt), så nu håller vi tummarna att de inte blir mer!



Sessan här innan vi åkte till Björn förut och hämta en värmefläkt till garaget!



Här hemma igen och en massa gos med mamma, nappen och snutten! <3



Nyvaken och jätte trött!



Svalkad
och nästan redo för natt <3


Somsagt nu sover hon sen klockan 23 och nu känns hon inte varm alls, men det är ju faktiskt så oxå att på natten är alltid febern lägre och eftermiddag/kvällen alltid högre!
Men jag hoppas de bara vart en liten reaktion som idag!


Jag är så oerhört sugen på att handla ettpar plagg ur villervallas nya kollektion!
Frågan är nu om det ska råda köpstopp på mig eller inte!? hihi..
Men gud så mkt fint det fanns bland det nya, jag fastnade speciellt för en sort därur!
Får väl se imorn!
Joline har nog allt hon behöver i klädesväg så det är ju inget som är "behovsköp" isf utan mest bara för att mamman tycker hon ska ha!! haha..


Nääe nu tänker jag banne mig sova oxå!
klockan är ju fasn 02 nu!!
Natti Natti ..

Postat av: Viktoria

Vad hon växer på bra.

Walter vägde 6005 g och var 57 cm lång när han var lite mer än 3 månader så de ligger ungefär lika i vikten men Joline är längre.

Ja sprutorna kan ställa till elände.

Du kan ge henne lite alvedon för febern om det behövs.

Villervalla har ju så fina kläder så jag förstår dig om hon "behöver" lite därifrån.

2010-02-05 @ 08:27:27
Postat av: Fiii - Vincents mamma

Lillskruttan då! Hoppas febern gav med sig.

Allt bra med er annars?

kramar

2010-02-05 @ 18:52:35
URL: http://fiiiwiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: