Dagis?

Publicerat 2010-08-05 22:32:56 | i kategori

Ujujuj vilken dag. 
Morgonen började jag med att ringa en massa samtal, till olika dagis som kan vara aktuella för Joline sen. Yes nu är det dags, och Sessan min växer sig större och större i sin mammas ögon :o)
Eftersom hanläggningstiden är 4 månader så är det ju dags nu att hitta ett bra dagis, om det är dagis vi ska ha till J. Just nu ser det ut så. Vi hann även med att besöka 2 av dessa dagisplatser idag. Och jag vart chockad. VILKEN SKILLNAD!
Ena stället såg byggnaden och leksaker ut som de dom skrapat ihop från sopen, men underbart trevlig personal.
Andra stället var byggnaden top noch, bra fina leksaker, mycket struktur och lära MEN tjurig personal som nog gjorde sitt jobb lixom en industriarbetares löpande band.
Hur väljer man ett första alternativ av dessa? eller skippar man de 2 öht?
Jag tycker att det viktigaste är: bra personal och trevlig miljö!
Givetvis oxå bra mat osv, men alla dessa 4 dagis som ligger närmnst oss har eget kök.
Och givetvis bör det ju lixom finnas struktur, mm mm..
Men av dessa 2 skulle jag nog hellre välja att inte släppa min dotter till dagis!
Det kändes inte bra alls.

Imorgon ska jag ringa 2 eller 3 dagisplatser till.
Skulle dessa kännas lika illa, så kommer jag försöka söka dagis i Motala. Där minns jag ett dagis som bra på många sätt. Wilmas! vad man hört och sett!

Är det så att dagisen i motala har mer budget att röra sig med? eller varför och hur kan dagisplatser vara så olika?

Postat av: Linda Olsson

Vårat dagis är suuuperbra! Sök till Syréngatan ;)



Pösss!

2010-08-05 @ 23:16:37
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: julia och egon

Egon går ju på Wilmas gamla dagis och han stor trivs! Det dagiset är verkligen perfekt! Dom är ute minst en gång om dagen. Dom går ofta till skogen, någon gång i veckan. Ibland matar dom fåglarna. Dom är ute oavsett väder. Och har mycket roligt där inne. Inte allt för många leksaker, men dom har varandra. Och alla nya 1åringar tycker alltid de större barnen om att leka med. Speciellt tjejerna=) Dom tog han om egon jätte bra. Sen har dom en lekhall med där som spelar musik och dansar ofta. Massa kuddar och skoj, egon ÄLSKAR lekhallen.

Dom sjunger alltid en gång om dagen, vid samlingen på förmiddagen. Då de får lite frukt med. Dom har eget kök. Och ett helt rum med dockleksaker. Sen går dom äver till andra avdelningarna och leker med andra barnen. Det är jätte bra. Rekomenderas!!

2010-08-06 @ 08:17:08
URL: http://juliahansen.blogg.se/
Postat av: Malin

usch vad tråkigt med de dagisen ni varit och kollat på. Hoppas ni hittar ett som har både bra personal och bra miljö!

Ja Wilmas dagis i motala var kanon bra. Egon och Amadeus går ju där oxå och de verkar storstrivas =) absolut det bästa dagiset Wilma varit på (av de tre)

2010-08-06 @ 08:32:30
URL: http://malinochwilma.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Vilka dagis har du kollat på???

Gå på magkänslan så blir det bäst.Det som ser bra ut behöver nödvändigtvis inte vara det bästa.Tänk även på att de kan ha inskolningar nu och vara stressade över det.Ingen ursäkt kanske men det blir lite annat så här på höstkanten när alla nya barn ska börja.

För min del var det personalen som avgjorde vilken plats jag sökte.och lite lokalerna.Jag var helt inställd på ett annat ställe men där gillade jag inte personalen.

Ville inte ha Walter på ett stort dagis men så blev det iaf..och vi trivs kanonbra.Personalen är underbar och lokalerna är oxå bra.Det är ju ganska nytt där Walter går.

Har du kollat på dagis i Borensberg???

2010-08-06 @ 09:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: