Tisdagen!

Publicerat 2010-08-24 23:11:29 | i kategori

Åååååhhh, herregud vilken dag! En rolig sådan, men jag har vart så sjukt seg hela eftermiddagen och kvällen. vet inte alls varför, jag sov ju längre imorse! Jaaaha, det var kanske det som var felet?? Äh sova är skönt ;oP
Vi har haft min bror, hans tjej och deras son här från middagstid till ikväll.. Vi lånade deras bil för att hämta möblerna(inget drag på våran bil). De hade även med sig goood mat som vi har smarrat på här ikväll när vi kom hem igen(dom var kvar hos oss när vi åkte). Nu får vi se lite vilken dag de andra möblerna ska hämtas ;o)

Ska ju även förbi ikea nån dag för att köpa nya klädslar till sofforna. Jag älskara att jag äntligen får inreda litegrann som jag vill. För inredning är ju såå kul, men när man har en karl som oxå är bestämd va gäller inredning, och som inte alls har samma smak och känsla så är det inte lätt ska ni veta gott folk.. haha!
Visst borde väl den kvinnliga i huset få ha högsta ordet där?? när den manliga lixom har största ordet i bil å sånt.. haha!


 
Myyyycket "aaj..aaj" nuförtin!
 
 
Väldigt mycket
"aaj..aaaaj" nuförtin, haha!

Jolines märken på kinderna är värre(det är såååå svårt att smörja för hon drar bort det lika fort med allt hon stoppar i munnen) men vi kör fram den där tuben ändå..

Nu har vi bestämt att smörja varje gång hon sover. På kvällen och mitt på dagen på sin nap.
Grejen e ju den att bara man smörjer så hjälper salvan på bara några timmar.
Smörjer man på morgonen och det fåår verka, sjunka in.. så är det nästan borta på kvällen. DUNDERSALVA!

Men det är inte alls lätt somsagt eftersom hon stoppar ALLT i munnen nu och drar bort salvan direkt.
Men när hon sover får det bli hädan efter! För nu har det ju kommit på andra kinden oxå!
:o(

Hon har ett märke på varje kind, och 2 små märken på ena underarmen. När ska dom försvinna helt?
Bvc tror det växer bort bara man ger det en hjälpande hand
(salvan), lixom en pusch åt rätt håll..
Men eftersom det inte är BARA att smörja å låta det verka på en 9-10 månaders så är blir det ju ingen hjälpande hand, fördet försvinner aldrig HELT, men dom menar på att får vi det att försvinna helt och hålla det borta helt ett tag genom att smörja även när det är borta så tror dom inte at det kommer tillbaka.. Men?

Jag säger bara att det är en jäkla tur att hon inte lider av det, att det kliar eller så!
För det visar hon inge tecken på alls!

Postat av: Linda Olsson

Ja, det är tur hon inte har ont av det, eller irriterar iaf. :)

Hoppas ni får ordning på det, men jag förstår att det måste va jättesvårt med smörjningen osv när allt åker av lika snabbt :/

Puss

2010-08-25 @ 09:22:49
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad är det för märken Joline har? Vad säger BVC?



Himla tur att hon inte lider av dem!



Min dotter hade små röda prickar över hela kroppen när hon var drygt 6 månader och jag tyckte det var jättejobbigt att se dem. De försvann dock efter nån månad, har än idag ingen aning om vad de var för något.

2010-08-25 @ 11:30:34
URL: http://mindotterfreja.blogspot.com
Postat av: Malin

Usch vilka utslag! jag tycker att du ska prata med någon annan om det. tex läkare på barn eller nåt sånt.

Det sprider sig ju så det verkar ju inte bli bättre.

2010-08-25 @ 14:25:48
URL: http://malinochwilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: