Föräldragruppen del 1

Publicerat 2009-09-14 21:36:14 | i kategori Graviditet(Joline)

Jaa den va väl ganska givande idag!
Pratade om förlossningen.. RAKT PÅ SAK BARA, haha!!
Dom frågade ju va vi alla ville prata om och höra om, och alla sa FÖRLOSSNINGEN, hehe.. konstigt!? Jag förstår inte de.. Undra om folk börjar bli nervösa nu. alla utom jag!! haha
Jag känner ingen oro alls. vet inte om det kanske ligger omedvetet nånstans men näe jag känner verkligen inget.
Det jag nojjar över e skitsaker som man hör händer dom som föder. Ex att man ska göra nr 2. hahaha!
Asså jag har ju fått förklarat VARFÖR det sker om det sker.. Å det är ju verkligen inget konstigt på något sätt. Men näe den tanken kan jag inte riktigt med.
Som jag sa tidigare, klart man undrar hur allt kommer kännas när det börjar osv! men näe jag är inte ett dugg rädd!

Kanske e de för att jag haft en så underbar graviditet genom alla 33 veckorna hittills(förutom de första när man mådde så inihelvetes illa).. ja kanske kan de va därför.. fast å andra sidan så är jag ju inte helt borta va en förlossning handlar om.. Ut ska hon och ont kommer det göra, lite nervös borde man kanske va?! jag känner väl mest bara att det är onödigt att oroa sig över något man ändå inte vet mer om än att som jag sa: ut ska hon och ont kommer de göra!! Jag vet ju lixom inte HUR ont det kommer göra, HUR lång tid det kommer ta, HUR jag kommer tackla allt osv, MEN jag vet att jag får något så himla fint för det!

Ja som ni märker så börjar tankarna närma sig förlossning å mötet av denhär lilla saken!
Shit vad coolt detta är.. En liten liten människa som nu är i min mage ska komma ut till oss och förändra våra liv!
jag ara myyyyyyyser! och tänker på det mest hela tiden!

I magen busas det förfullt just nu och mellan varven blir magen som en sten, känns lite oehagligt men inget ont!
Det här är verkligen coolt!

Postat av: Fru Evelina

haha "skitsaker"... rätt ord ;-)

Jag är också lite orolig för det men ska lätt ta lavemang för att undvika värsta scenen iaf (från min sida haha).

Bra att du inte är orolig, det verkar ju ändå som att du tänker på hur det kommer bli och så, och det är nog viktigt så man inte skjuter iväg tanken på det helt!



kram

2009-09-15 @ 10:12:40
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: vickan

Det där oroade jag mig för oxå men när man väl ligger där så bryr man sig inte.

Och de sa att de är så vana så de bryr sig inte heller.

Och de talade inte om heller om man hade gjort en "skitsak"..hehe..

Lavemang ska du INTE ta innan.

Ofta kan man märka när det "är dags" för man behöver tömma tarmen oftare.

2009-09-15 @ 20:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: