Spjälsäng! Hus!

Publicerat 2009-09-22 07:04:28 | i kategori

Guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud!
Tobbe ska va glad att han hade somnat på soffan igårkväll vill jag lova!!
Han hade inte velat va mitt sällskap igår alls faktiskt. Jag var så arg, så förbannad å så otroligt ledsen :o(
Och allt handlade om SPJÄLSÄNGEN som inte blev som JAG VILLE..

Jag har alltså försökt mig på att måla om den VIT som jag har pratat om såå länge. Jag har ju alltid velat ha en vit sådan, just i den jag hade, ikeas GULLIVER! å då tänkte jag att det är klart man kan måla om den.
Och jaaa det kunde man ju.. men jag kanske skulle ha spraymålat eller rollat?!?!

Tobbe tycker den är jättefin som den är. Att den blev finare nu när jag målat den än va den va innan i björk. men NEJ det tycker jag inte.. jag blev såå himla missnöjd!
Och se bara på saken såhär: Det är en spjälsäng, va e de å bli förbannad över?!? haha näe jag vet faktiskt inte!!
Kroppen spökar nog lite. hur som helst. det blev inte som jag ville så om någon vill ha en vitmålad spjälsäng så finns det en till övers här. För på torsdag är det jag som åker och köper en FÄRDIG VIT GULLIVER på ikea!! :o)

Sängen ser inte förjävlig ut alltså.. men jag blev inte nöjd..!


Vi har även fått tag i ett hus att hyra :o) En gul villa på 150kvm. Vi var lite osäka först på om vi verkligen skulle ta det, men lika där som här kan man tycka! Passar det inte så är det ju inte svårare där att flytta eftersom vi bra HYR! och vi båda gillade huset sålångt att vi får taptsera om lite å så. Och det får vi hur vi vill. Det står hyresvärden för bara vi gör jobbet! och MÅLA VÄGGAR(rolla) tycker jag är skitkul!
Och mamma hjälper oss med tapetsering!
Grejen e den oxå att huset är BILLIGARE i kallhyran än våran lägenhet vi har nu!
Dessutom är huset ca 60kvm större! JAA vi har en dyr lägenhet nu!
Det som blir istället där är ju att det blir mer att värma upp såklart.
Men vi har räknat å räknat och det blir nog +-0. Tobbe tror att det blir snäppet billigare t o m men det törs jag inte säga! Men förlora på det ska vi nog inte göra! Och man får ju även tänka sig för lite!! :o)
Så inom 3 månader blir det flytt dit.. Vilket inte är så lång flytt, några km bort bara! Det ser jag fram emot.
Blir nästan "grannar" med pappa där oxå. För visst räknas man väl som grannar såhär ute på landet när det gäller 1km avstånd? :oP Iallafall så är pappas gård en av de närmsta..
Blir nog även närmre till Tobbes mamma :o) haha. VI FLYTTAR HEM IGEN!! :o)
I huset finns det en sån där mysig öppen spis i vardagsrummet. Loveit!
Ajja nog om det!


Har skjutsat Tobbe till lastbilen nu på morgonen så därför sitter jag här och glor såhär tidigt. Ska nog slänga mig på sängen en stund till tror jag! Dom kommer här kl 11 och ska montera ny spis,kyl och frys så kanske bäst att slumra en stund nu istället för när dom kommer! :oP

Bebis busar förfullt i magen vid den här tiden och det är så himla mysigt. Så nu ska jag nog gå och mysa med bökandet i magen en stund :o)
Postat av: Camilla

Tråkigt med sängen :-( Men kul att ni har hittat ett hus :-)

Kram

2009-09-22 @ 08:09:59
Postat av: julia och egon

tack =D ah det var något nytt, man behövde inte ta om man inte ville, skolan byter ju fotografer varje år typ så i år var det något nytt :P man fick göra precis hur man ville, men jag visste inte så jag sa till han att bara det blir en bra bild så så han säga hur jag ska göra :P

2009-09-23 @ 08:00:27
URL: http://juliahansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: