Vecka 39, BM besök & förlossningsbesök!

Publicerat 2009-10-22 12:48:56 | i kategori Graviditet(Joline)

Jahopp, då får man välkommna graviditetsvecka 39 nu oxå :o) både positivt och negativt måste jag säga!
Hehe.. vill ju att bebis kommer NU så därför negativt :oP men annars glatt och positivt.. varje dag därinne i magen behöver ju bebis efetsrom hon kommer när HON är redo!! :o)

BM besök:
Nu på förmiddagen har vi vart hos barnmorskan på "v37 kontrollen" i början på vecka 39.. haha.. lite efter i schemat där kanske men men!! Allt såg bra ut..

Min vikt 71,9 (+11,4 sen inskrivningen)
Bebis hjärtljud 135.
Sf-mått 35.
Blodtryck 110/60.
Hb/järnvärde 111 (stigit lite från sitt låga 105)


Förlossningsbesök:
Vi har även FAKTISKT besökt förlossningen en gång redan.. DE NI!
I tisdags på fm fick vi komma dit för en kontroll då vi misstänkte att vattnet gick på natten till tisdagen!
Ringde då upp dom mitt i natten och dom bad mig vänta 2 timmar för att se om det fortsatte läcka.. vilket det gjorde men inte i samma mängd som kom först.. ringde igen efter 2 timmar och talade om läget, så vi fick en tid kl 11.00.
Vi gick och la oss en stund till, svårt att somna om såklart men sen for vi dit, där fick jag ligga med ctg i 30minuter- allt såg bra ut med bebis :o)
Sedan fick jag vanka runt med den STÖRSTA bindan i stan i 10 minuter för att se om det ville komma mer fostervatten.. men icke!
Så en undersökning blev det.. Dom kunde inte konstatera vattenavgång då det inte sipprade något genom att rucka på bebis huvud. Vi gick därifrån som frågetecken, utan direkta svar eller förklaringar på vad det då var om inte vatten..
Dagen efter sen, på onsdagen(igår) så undrade vi så pass över hela denna grejen så jag ringde igen! vi behövde ju SVAR lixom!
Ifrågasatte igen vad det annars kunde va om inte fostervatten..
DÅ som först fick vi bättre svar!

Det finns då 2 alternativ!
1. Att första hinnan gått.. å isf kan de ju ännu dröja innan det sätter igång!
2. Att det gått hål på den "riktiga hinnan" fast att bebis täpper till det så det inte sipprar mer!

Inget av dessa behöver ju betyda att det är dags nu när som, Men det kan lika gärna dra igång närsom om det är en start på förlossning!
Så här hemme väntar vi på tecken, hehe.. antingen att bebis flyttar sig från det den täpper till, eller att värkar ska starta.. jaa eller att den "riktiga hinnan" ska gå!!

Vi mår iaf fint både bebis och jag, ingen skillnad på rörelser från magen..
MEN det trycker på som bara sjutton emellanåt!
Sammandragningar har jag men inget regelbundet så.. VÄNTA VÄNTA. Jaa man börjar allt bli lite otålig nu men bebis kommer ju när hon är redo somsagt så det är ju inte så mkt man kan göra mer än att vänta..
Anledningen till att vi vart tysta om detta besöket på förlossningen är att vi själva knappt visste vad som hände eller va på g då vi fck så dåligt med svar.. och att det ju inte behöver betyda att det är dags NU! jag vet att ni är flera som vill veta när saker och ting händer!! men så är det iaf.

Idag är det 13 dagar kvar til BF iaf, så se till att komma ut nu våran lilla prinsessa <3

Postat av: malin

Visste känner man sig sexig med de där stora bindorna.När mitt vatten gick och när avslaget var som värst fick jag ha dubbla såna.Man känner sig ju inte som sexigast i stan direkt kanske.

Hoppas det blir snart då.Förstår din väntan.men den som väntar på något gott...=)

Själv fick jag vänta alldeles för länge.Blev igångsatt i 42+2 och födde i 42+3 då var jag otålig.fast jag hade inga symptom på att de skulle hända något.det har ju ni=)

Håller tummarna

2009-10-22 @ 14:15:59
URL: http://ohhdooh.blogg.se/
Postat av: Linda

Men shit! Då kanske det är VÄLDIGT nära nu då ;)



Puss<3

2009-10-22 @ 14:53:14
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Fiii

Ååh nu är det bra nära!!!

jag hade oxå sådär som du beskrev att det läckte lite. fast för mej satte det igång på kvällen/natten sen.

kommer du ihåg vad dom sa på föräldrarutbildningen? hehe massera lite lätt mellan tummen och pekfingret ;)

Kramar

2009-10-22 @ 15:26:22
URL: http://fiiiwiii.blogg.se/
Postat av: Johanna

samma sak hände mig mitt i natten och vi fick åka in på dan sen och vi fick heller inga svar på vad det var lr varför bara att hon trodde att det var kiss??? lustigt att man inte får mer information när man är förstföderska.. tyckte inte om förlossningen i lkpg tyckte du om den? och så var barnmorskan vi fick jätte otrevlig

2009-10-24 @ 19:55:03
Postat av: Malin, mamma till Alice & Lowe

Men du, är det vattnet kan dom inte säga sådär :S Bebisen kan ju bli skadad där inne utan fostervatten, det är farligt!

På mig tog dom första hinnan, och SA nu måste han komma ut inom 24-36 timmar!



Ska du inte ringa igen?

Kram

2009-10-28 @ 11:12:21
URL: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: