Njurstensfall..

Publicerat 2009-10-27 15:37:35 | i kategori

Igårkväll konstaterades att det var NJURSTENSFALL jag haft.. dessa 3 ggr som jag fått sådär fruktansvärt ont va av stenen som satt ivägen nånstans.. Igår när jag såg den så blev jag lite undrande och skickade sms till mamma.. Hon va oxå säker på att de måste vart därför jag fick ont!!
Alltså direkt efter att stenen kommit ut så SLÄPPTE ALLT! Jag  hade inte ont alls och jag kunde kissa!! WOOOHOOO!!! vilken jäkla lättnad!!
Inte konstigt att jag undrade varför inte antibitokian hjälpte.. det blev ju bara värre å värre!!

Nu mår jag iaf bättre igen.. å det är så skönt! För detta va nog nåt av det värsta jag vart med om!!
Men så ligger det till iaf.. skönt att veta vad det var och skönt att det är över!!

Nu kan jag slappna av! och bara vänta på att värkar starta!
Och såklart hoppas på att inga mer stenar finns som ska ut! men det tror jag ju inte eftersom jag inte har ont längre!

Postat av: Malin

Vad skönt.Förstår att du hade ont.Har också haft njursten.Ingen höjdare.

Konstigt att dom inte gjorde en "grunderligare" undersökning hos läkaren.Du som är gravid och allt.Konstigt tycker jag.Gravida får ju alla möjliga åkommor=)Malin hade väl också njursten strax efter att wilma föddes?



Jag klagade på grym smärta i höften efter förlossningen o sa att något var fel.Men dom sa att det var "biverkningar av förlossningen"Men hade ju liksom bara ont på ena sidan.Sen efter ngr veckor fick jag skitont i lungan/ryggen och kunde inte andas o fick åka in akut.Då visade det sig att jag hade proppar i lungan o då konstaterade dom att jag hade haft proppar i höften som uppkom under förlossningen (antagligen för att jag förlorade så mycket blod)Men eftersom de missade att undersöka så den vandrade vidare upp i lungan.Nu gick det ju bra i mitt fall.Men man kan ju dö av proppar i lungan.De borde ta gravida på större ansvar.



Speciellt eftersom både proppar,njursten och sånt är vanligare vid graviditet.Och söker en höggravid för smärta i mage o rygg så borde de ju gjort mer.

Men som sagt skönt att det är över nu.



Hoppas nästa värk som sätter i gång är "the real värk" skönt att du slipper smärtan nu iaf.Så du slipper ha "dubbelsmärta" när det väl startar=)

Innan helgen tror jag att det blir.=)

2009-10-27 @ 15:59:34
URL: http://ohhdooh.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

aj aj aj, låter inte kul alls! men se det positivt, det kanske gör minst lika ont som värkar och du överlevde det ju hihi :-)



kram!

2009-10-28 @ 08:32:40
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: