Bvc - beröm!

Publicerat 2009-11-20 17:36:06 | i kategori Joline

Jodå jag hittade till bvc i borensberg !! utan problem faktiskt :o)
Världens trevligaste "barnskötare"(heter det så?) jaja.. Hon är superbra iallafall, var även hon som var här hemma på hembesöket förra veckan.. Med henne som kollar upp Joline med jämna mellanrum såhär känner jag mig trygg :o)

Som jag trodde så hade hon ökat i vikt. Nu när hon är 17 dagar så väger hon 3980g. Förra fredagen vägde hon 3810g så det går uppåt :o)
Hon har även växt 2,5cm sen födseln. så nu mäter hon 52,5cm!

Och våran lille tös fick sååå mycket beröm oxå..
Dom sa det att barnen inte brukar börja fokusera blicken förns vid en månads ålder ca!
Men Joline gör det utan problem redan! Det var himla kul att höra, och framförallt att se hur hon verkligen följde med allt som dom höll upp framför henne!
Hon har ju fortfarande det där med att ögonen kanske inte riktigt vill sig raka jämt, utan kan falla i kors litegrann men det brukar hon styra upp genom att blinka lite.. och det är ju inget konstigt alls för så små barn!

Det var iaf ett glatt besök hos bvc :o)


Nu har Tobbe kommit hem här för ettpar timmarsen.. och han somnade brevid Joline i soffan efter maten!
Så jag passade på att hoppa in i duschen och sitter nu och väntar på att dom kanske ska vakna så jag får sällskap till kaffe. men det ser dom inte ut att vara så sugna på, ALLS!! hehe.
Så jag får väl dricka kaffe själv!




Japp så får de bli.. kaffe..!
Postat av: Faster Vickan

Du behöver nog inte vara orolig för ögonen.

De kan skela ganska mycket fram till 10 månader ung sa de till mig.

Vi har fått en remiss till ögon för Walter då han skelar som vi tycker.

Inte så konstigt kanske med det felet jag har=)

Hoppas du fick en skön fredag..

kram från oss!!

2009-11-20 @ 17:57:27
Postat av: malin

Oj vad hon växer.Så söt liten tös.

Och utvecklas snabbt verkar hon göra.Lo fixerade oxå blicken efter bara någon vecka.Så sött när de ligger och kikar.Tycker hon är så sjukt söt med allt hår på huvudet=)

2009-11-21 @ 12:27:17
URL: http://ohhdooh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: