vecka 16 snart avklarad!

Publicerat 2009-05-19 15:29:40 | i kategori Graviditet(Joline)

Uträkning utgår från dagens datum: Tis 19 maj 2009.
Din graviditet startade Tors 29 jan 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tors 12 feb 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 111 av 280. (39,6%).
Du är i vecka 16.
Du har gått 15 fulla veckor och 5 fulla dagar (v15+5).
Du är i 4:e kalendermånaden.
Du är i 4:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Ons 4 nov 2009
Du har 169 dagar kvar till beräknad förlossning.



Här kommer en bild på magen i vecka 16(15+5), idag alltså!! :D



Min tatuering kan jag nog kanske glömma att den håller sig fin.. hehe. men de gör absolut ingenting!!
Mini är värt allt i hela världen :)
och jag kommer nog i fortsättningen välkommna de nya veckorna på första dagen i varje ny vecka..
så nästa eventuella bild blir redan på torsdag!
Så ska ställa om det lite då jag tidigare fotat magen ca en gång i veckan på dag 5 för att jämföra,har bara blivit så!!


Fostret: Fostret mäter cirka 16 cm och väger omkring 100 gram. Fingernaglar har bildats och fostret kan rynka pannan, röra ögonen och svälja. Fostret kan även ta tag i navelsträngen och börja undersöka det vattenfyllda rummet som det befinner sig i. Det omges av ungefär 1,5 liter vatten som byts ut flera gånger per dygn vilket behövs eftersom fostret kissar ungefär med 45 minuters mellanrum. Vattnet fungerar även som stötdämpare.



Postat av: Linda

Vadå ful på kort!? Lägg av, du är skitsnygg! =D Japp, snart äre måndag...Jag längtar!! =D Hihi! =P

Puss

2009-05-20 @ 07:40:19
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: viktoria

bulan-mini är så fin...jag blir lite avis faktiskt hihi..

Nu är det inte långt kvar tills ni får se mini..glöm inte att säga till om kort för jag vill oxå se..kram

2009-05-20 @ 09:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: