Vecka 26

Publicerat 2009-07-23 17:25:41 | i kategori Graviditet(Joline)

Välkomnar ju såklart graviditetsvecka 26 idag oxå!
Det är helt otroligt vard fort tiden går.. hoppas jag kommer fortsätta må såhär bra som jag gör nu resten av graviditeten oxå!! men vem önskar inte de.. :o)
Min bm sa idag att nästa besök är kontrollen i grav v29.. å då tänkte jag fort för mig själv att dit är de bara ca 3 veckor kvar.. och DÅ så är jag hur nära v30 som helst!! alltså vart tar all tid vägen?!?!
uppdaterar detta inlägg med en bild  på kulan senare, så för er nyfikna så kolla samma inlägg senare :o)


Uträkning utgår från dagens datum: Tors 23 jul 2009.
Din graviditet startade Tors 29 jan 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tors 12 feb 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 176 av 280. (62,9%).
Du är i vecka 26.
Du har gått 25 fulla veckor och 0 fulla dagar (v25+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Ons 4 nov 2009
Du har 104 dagar kvar till beräknad förlossning.


Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer och lungorna utvecklas. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: