Vecka 23

Publicerat 2009-07-02 22:31:14 | i kategori Graviditet(Joline)

Välkommen vecka 23.. jag bara älskar att vara gravid nu.. det är alldeles underbart, och efter igår hos Selbing så känns allt bara så himla bra!! tror även det blev verkligare för Tobbe nu efter att ha sett våran lilla TÖS.. han va imponerad av ultraljudet igår.. :o) och han va t o m med mig in på babyproffsen idag och körde vagnar.. hehe.. han mekade där med en vagn som han tyckte va bra.. jag tyckde dock inte riktigt lika som han.. så jag fortfarande är inne på teutonia prestige med hårdlift i brunt! men hursomhelst så känns de kanon att han ville följa med mig in och köra vagnarna (han sa från början att vagnar är något du får sköta själv, alltså typ : -prata inte vagnar med mig för det intresserar mig mindre!!) :o)
Jag köpte 2 filtar till vår lilla tjej en för vagn och en för hemma/säng!
Och vagn hoppas vi fortfarande på att göra ett kap på rean, annars får vi se sen hur vi gör. jag har verkligen ingen lust att betala uppåt 7tusen för en vagn. FAST jag SKA ha en ordentlig vagn.. så vi får somsagt se hur de blir me de..
En VIT spjälsäng är på önskelistan nu oxå så hoppas vi hittar någon för en skaplig peng.. :o) Jättebråttom har vi ju inte.. 4 månader kvar!! Och visst blev de väl lite fränt med Volvo-kläderna som Tobbe köpte, på en liten tös.. hehe
Och jag ska bara njuta av att vara gravid nuuuuuuuuuu!!


Uträkning utgår från dagens datum: Tors 2 jul 2009.
Din graviditet startade Tors 29 jan 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tors 12 feb 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 155 av 280. (55,4%).
Du är i vecka 23.
Du har gått 22 fulla veckor och 0 fulla dagar (v22+0).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Ons 4 nov 2009
Du har 125 dagar kvar till beräknad förlossning.


Barnet: Barnet reagerar på olika sorters ljud som musik och röster. Barnet ligger ofta och suger på sin tumme. Huvudhåret har börjat växa ut och en del barn kan ha riktigt tjockt hår redan som nyfödda. Barnet hickar när det ligger i livmodern, ett nyfött barn hickar också ofta. Nu är det mer kännbart och känns igen som ett rytmiskt dunk.

Bild på magen v 22+0

 
 
 

 Och jaa som ni vet så är det en flicka som gör denna magen så "vacker"
haha!!
Naveln är snart platt juu, gaaaaaaah!! 



 OM jag är något stolt efter att vi fick veta kön då!!
 :o)
Postat av: Fru Evelina

fina magen! och fint linne, har likadant ;-)

förstår att det är mysigt att veta lite mer om bebisen där inne, hoppas vi också får veta näsnästa onsdag!



kram

2009-07-03 @ 17:54:12
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: