V.24 (sen i torsdags)

Publicerat 2009-07-12 20:17:57 | i kategori Graviditet(Joline)

Ohh shit ser ni räknaren.. bara 115 dagar kvar!! jaa jag tycker det är bara.. känns som de va en vecka sen som det stod 180 dagar!!

Och om jag får säga mitt av denna graviditet såhär långt, så har jag haft de lindrigt.. hehe eller jag skulle nog vilja säga UNDERBART.. För jag har ännu inte drabbats av någon foglossning, heller inget direkt illamående (bara de första veckorna) och några enstaka rejäla gånger men inget längre. magen är inte ÄN ivägen för mycket (bara när man ska måla naglarna,haha), och jag behövde inte vänta (trots att jag har moderkakan i framvägg) alltför länge på att känna rörelser och sparkar.. Jag har fått värsta lyckorusen emellanåt som inte går att beskriva med ord ens hur underbart det känts. och än PEPPAR PEPPAR inte någon antydan till bristningar..
Jag vet så väl att dessa saker kan blossa upp utan förvarning, när som helst.. Men de jag försöker säga är att jag verkligen njuter av att vara gravid!!
För visst är det nog så att jag ligger på förlossningen fortare än man tror?!?.. Tiden går så sjukt fort..
På torsdag byter vi vecka till 25 och då även trimester 3 :o)

Jag satt och läste lite nyss om graviditetsveckorna osv.. och visste inte riktigt de att barnet kan från å med vecka 25 överleva om det skulle födas då!! alltså om bara en halv vecka så skulle mitt lilla tös kunna överleva om de vore så att hon av någon anledning skulle födas redan (vilket jag inte hoppas såklart).. men shit vad verkligt allt blir när man läser sånt..
För man begriper inte alltid vad det är för fint man bär på..det är väl därav lyckoruset kommer :o)


Uträkning utgår från dagens datum: Sön 12 jul 2009.
Din graviditet startade Tors 29 jan 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Tors 12 feb 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 165 av 280. (58,9%).
Du är i vecka 24.
Du har gått 23 fulla veckor och 3 fulla dagar (v23+3).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Ons 4 nov 2009
Du har 115 dagar kvar till beräknad förlossning.

Barnet: Vikten har ökat markant på senare tid och barnet väger nu runt 600 gram och är cirka 30 centimeter långt. Barnet ska de resterande veckorna femdubbla sin vikt. Nu utvecklas svettkörtlar, men huden är fortfarande så pass tunn med bara lite fett så det ljumna vattnet är perfekt. Naglar på både fingrar och tår börjar växa ut.

Bild blir de tyvärr ingen nu.. men på Torsdag :o)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: